عوامل موثر در خرابی اسانسور
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور که یکی از بهترین و راحت ترین سیستم های جابجایی در دنیا به شمار می رود، همچون تمامی سیستم ها و تجهیزات ساختمانی ممکن است دچار خرابی شود. اگر تمامی موارد ایمنی سیستم های آسانسور را رعایت شود ، خرابی آسانسور به سادگی رخ نمی دهد و سرویس آسانسور راحت تر خواهد بود.

امروزه ساخت آسمان خراش های بلند در تمام دنیا رونق یافته است. از این رو در هر ساختمان بلندی نیاز به یک سیستم حمل و نقل مسافر خواهیم داشت. این سیستم های مدرن، چیزی جز آسانسور ها نمی توانند باشند. اما این نکته را نیز می دانیم که عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند منجر به خراب شدن سیستم آسانسور در یک ساختمان شوند.

تصور کنید تنها چند ساعت یک سیستم آسانسور در برج ها و ساختمان های بلند دچار نقض یا خرابی شود، به راحتی می تواند زندگی تمام ساکنین این ساختمان را مختل نماید. ما قصد داریم در این مطلب ابتدا به عوامل تاثیر گذار در خرابی آسانسور بپردازیم، سپس روش هایی را برای پیشگیری از بروز این عوامل پیشنهاد نماییم

مهمترین عوامل موثر در خرابی آسانسور کدامند؟

از میان مهمترین عواملی که میتواند ایمنی آسانسور را به خطر انداخته و خرابی این سیستم را به دنبال داشته باشند، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • عدم توجه به تذکراتی که توسط شرکت سرویس دهنده بیان می شود.
  • جلوگیری دستی از بسته شدن درب های اتوماتیک آسانسور، به دلیل نبود چشمی یا فتوسل
  • عدم توجه به صداهای غیر عادی در سیستم آسانسور، و عدم اطلاع به شرکت سرویس دهنده جهت بررسی خرابی آسانسور
  • استفاده از سرویس کارهایی که هیچ گونه تخصصی در تعمیر سیستم های آسانسور ندارند. آن هم در بخش الکتریکال آسانسور که می تواند خرابی های دیگری را نیز با خود به همراه داشته باشد.
  • عدم تعویض به موقع قطعات فرسوده، و تعمیرات بیهوده آنها برای کاهش هزینه های تعویض قطعات
  • روشن ماندن دائمی سیستم روشنایی و لامپ های داخل کابین آسانسور
  • نفوذ کردن مواد شوینده و آب به داخل چاه، کابین و مکانیزم درب آسانسور که می تواند اختلالاتی را با خود به همراه داشته باشد.
  • باز و بسته شدن درب های آسانسور با شدت و شتاب بیش از اندازه
  • اقدام به وارد کردن فشار برای باز کردن درب های دستی پیش از رسیدن به طبقه مورد نظر
  • عدم بهره برداری درست از سیستم آسانسور

زمانی که وارد کابین آسانسور می شوید، ظرفیت تعداد نفراتی که میتوانند از آسانسور استفاده کنند بیان شده است. اگر به این امر توجه نکنیم، بدون شک منجر به خرابی آسانسور خواهیم شد. علاوه بر آن برخی از افراد علاقه مند به زدن شاسی احضار آسانسور به صورت مکرر هستند زمانی که چراغ شاسی روشن است. که این مسئله سیستم را دچار اختلال خواه د نمود.

حتی جابجا کردن بارهای سنگین با آسانسور، که معمولا افراد در زمان اسباب کشی به واحد اجاره ای خود بسیار انجام می دهند، نیز می تواند یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی سیستم آسانسور به شمار رود.

چگونه می توانیم از خرابی سیستم آسانسور پیشگیری نماییم؟

برای این که ایمنی آسانسور ساختمان خود را تضمین نماییم، باید بدانیم چه عواملی منجر به بروز اختلال در این سیستم می شود، تا از انجام آن خودداری کنیم. برخی از افراد معتقد هستند که سرویس دهی سیستم آسانسور در زمان های کوتاه، می تواند از بروز هرگونه خرابی آسانسور پیشگیری نماید.

که مسلما این مسئله می تواند صحت داشته باشد. اما علاوه بر این مورد، موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند از خرابی سیستم پیشگیری نمایند. آن هم توجه و دقت در نگهداری از آسانسور است. نباید اجازه دهیم قطعاتی که در این سیستم استفاده شده اند، دچار فرسودگی شدید شوند.

درست است که نیاز به تهویه هوا در اسانسور بسیار احساس می شود. اما اگر فن کابین آسانسور در زمان طولانی روشن بماند، می تواند خرابی آسانسور را به همراه داشته باشد. سیستم آسانسور با هر بار باز و بسته شدن درب کابین خود، به صورت اتوماتیک تغییر هوا می دهد. پس دیگر نیازی به استفاده از تهویه برای مدت زمان طولانی نخواهد بود. اگر به خوبی این موارد و نکات را رعایت کنید، می توانید مطمئن شوید که اسانسورتان به راحتی خراب نخواهد شد.





:: برچسب‌ها: خرابی آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: