نوشته شده توسط : آسانسورچی

در آسانسورهای شیب دار اولیه، حرکت مورب کابین بر روی ریلهای راهنما ، به وسیله یک موتور محرک و سیم بکسل انجام می پذیرد. چرخهایی که حکم کفشک را در این آسانسورها ( آسانسور شیب دار ) به عهده داشتند، به دو صورت داخلی و بیرونی بودند. چرخهای داخلی بدون لبه بوده و روی ریلهای راهنما می لغزند ولی چرخهای بیرونی دارای لبه بوده و با درگیر شدن با ریل راهنما کابین را به سمت بالا و پائین هدایت می کردند.

مزایای آسانسور شیبدار

آسانسورهای شیب دار ( آسانسور شیب دار ) که در مسیری غیر از مسیر عمودی حرکت می کنند، کاربردهای مختلفی داشته، این آسانسورها می توانند سرویس دهی مکمل پله های برقی باشند.

این نوع آسانسور هم اکنون در کدام کشور ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؟

بسیاری از این آسانسورها هم اکنون در سیستم ایستگاههای متروی استکهلم در سوئد وجود دارد.

تاریخچه آسانسور های شیب دار

در آسانسورهای شیب دار اولیه، همیشه یک نفر اپراتور یا نگهبان در داخل کابین حضور داشت و در صورت بروز خطر یا احساس مشکل و یا هر دلیل دیگری که ادامه حرکت آسانسور با خطر مواجه می شد، نگهبان ترمز خطر را می کشید و این سیستم به صورتی بود که فکهای آن در ریلها و یا نوار چوبی همجوار و در امتداد ریلها فرو رفته و آسانسور متوقف می شد.

انواع آسانسور شیب دار:

آسانسورهای کششی

نیروی حرکتی در این نوع آسانسور ( آسانسور شیب دار ) از یک موتور که در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحی‌ها در پایین کنار چاهک و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده است تأمین می‌شود. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی وجود دارد که از یک سمت به کابین و از سمت دیگر به وزنه‌ های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند. قرار گرفته است.

 

آسانسورهای هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیکی  ( آسانسور شیب دار ) نیز جای خود را در بین کاربران خانگی باز کرده‌اند. در اروپا بیش از 70 درصد از آسانسورهای زیر پنج طبقه هیدرولیک استفاده می‌شوند که از حسن های این نوع آسانسور می‌توان به نرمی حرکت در شروع حرکت اولیه، خرابی بسیار کم، سهولت در تعمیر، ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه‌ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم فولادی (بکسل)

 

آسانسورهای وینچی

نوعی آسانسور، که با زنجیر یا طناب فولادی(بکسل) آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به آن وارد می‌شود. در این نوع آسانسور قاب وزنه وجود ندارد.

 

آسانسورهای مغناطیسی

در این آسانسور ریل‌ و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه با مغناطیس دائم نقش استاتور الکتورموتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا می‌کنند. با اتصال جریان برق به استاتور آسانسور، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می‌ شود.

 

آسانسورهای کارگاهی

آسانسور کارگاهی تسریع‌ کننده ساختمان سازی و سازه‌ های بلند هستند. این آسانسور قادر است از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرد. این آسانسور قابلیت کار تا ارتفاع 500 متر و بالاتر را داشته و در ظرفیت‌های 1 و 1.5 و 2 تن تولید می‌شوند.



:: برچسب‌ها: آسانسور شیبدار ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

روغن موتور آسانسور از موارد مصرفی در سیستم آسانسور می‌باشد و موتور آسانسور نیز از مهم‌ترین قطعات آسانسور است. از این رو کارکرد سالم و صحیح آن برای آسانسور حائز اهمیت است. در ایران به دلایل مزایای موتور گیربکس، استفاده از آن به مراتب بسیار متداول‌تر از سایر موتورهای آسانسور است. موتورهای گیربکس نیز از آن دسته موتورهای الکترومکانیکی است که برای کارکرد با کیفیت خود نیاز به روغن و روغن کاری دارند. روغن موتور آسانسور متناسب با فاکتورهای نظیر نوع چرخ‌ دنده ی موتور انتخاب می‌شود. همچنین روغن‌کاری موتور آسانسور حتما باید توسط سرویس‌کار آسانسور انجام شود. در تعویض روغن موتور آسانسور باید نکات ایمنی حتما رعایت شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود

دلایل روغن‌کاری موتور آسانسور

موتور آسانسور نیز همانند ریل راهنمای آسانسور نیاز به روغن‌کاری دوره‌ای دارد. موتورهای گیربکس به دلیل داشتن چرخ دنده‌ نیاز به روغن‌کاری دارند. روغن موتور آسانسور باعث کاهش اصطکاک چرخ‌ دنده‌ها می‌شود. بطور کلی موارد زیر را می‌توان به عنوان دلایل اصلی تعویض روغن موتور آسانسور برشمرد:

روانکاری چرخ دنده‌ها

پیشگیری از زنگ زدن اجزای موتور گیربکس آسانسور

کاهش ضربه و تکانه اجزا

کاهش مصرف برق و انرژی

کاهش اصطکاک

افزایش طول عمر قطعات آسانسور

انتقال دما و گرمای حرکت موتور

پاک زدایی ذرات ناشی از سایش قطعات بر یکدیگر

البته نوع چرخ‌ دنده‌ی موتور برای انتخاب نوع روغن موتور آسانسور بسیار اهمیت دارد. چرخ ‌دنده‌های موتورهای گیربکس آسانسور را به ۲ دسته کلی زیر تقسیم بندی می‌کنند:

موتور آسانسور با چرخ‌دنده ریز و کوچک

در حالتی که موتور آسانسور دارای چرخ ‌دنده‌های ریز و کوچک است باید از روغن موتور آسانسور استفاده شود که غلظت کمتری داشته باشد. استفاده از روغن موتور آسانسور که دارای غلظت کمتر است در این نوع چرخ ‌دنده‌ها باعث کاهش فشار به موتور می‌شود.

موتور آسانسور با چرخ دنده درشت و بزرگ

در این نوع چرخ‌ دنده‌ها باید از روغن موتور آسانسوری استفاده شود که غلظت بالاتری داشته باشد. هرچه روغن موتور آسانسور از غلظت بیشتری برخوردار باشد در برابر افزایش دمای حاصل از اصطکاک چرخ ‌دنده‌ها از خود مقاومت بهتر و بیشتری نشان می‌دهد.

روغن موتور طبیعی آسانسور

همانطور که از نام روغن موتور طبیعی آسانسور پیداست، این روغن از تقطیر و فرآوری نفت بدست می‌آید که کاربرد آن بیشتر در صنعت خودروسازی و موتور خودروهاست.

روغن موتور شیمیایی آسانسور

 اما روغن‌های ترکیبی در آزمایشگاه‌های شیمیایی تولید می‌شوند و برای انواع موتور آسانسور کارایی بهتری دارند. مزایای روغن‌های شیمیای موتور آسانسور عبارت است از:

تحمل حرارتی بالاتر

طول عمر بهتر

کیفیت بیشتر



:: برچسب‌ها: روغن موتور آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

خصوصیات آسانسور های هیدرولیکی:

1 –  در آسانسور هیدرولیک زمانی که برق قطع شود و آسانسور از کار بیافتد هر شخصی می تواند با باز کردن شیر هیدرولیک کابین را به طبقه پایین هدایت کند و مسافران را خارج نماید و برای این کار نیاز به نیروی متخصص نمی باشد .

2– در آسانسور های هیدرولیک تعمیر و نگهداری نسبت به آسانسور های دیگر ساده تر می باشد زیرا که لوازم یدکی به کار گرفته شده در این آسانسور ها با بسیاری از سیستم های هیدرولیک صنعتی مشترک می باشد و از این رو  صنعتگران آشنا به سیستم هیدرولیک نیز می تواندد این نوع از آسانسور ها را تعمیر نمایند .

3 – آسانسور های هیدرولیک به دلیل این که برای ساختمان هایی نهایتا 5 طبقه به کار برده می شوند هزینه پایینتری نسبت به آسانسور های کششی دارند اما اگر در تولید و نصب آن از قطعات مرغوب استفاده شود قیمت تمام شده آن به مقدار کمتری با آسانسور های کششی فاصله خواهد داشت .

4 – در آسانسور هیدرولیک ارتفاع جک محدود می باشد و این نوع آسانسور ها بیشتر در ساختمان های کمتر از چهار طبقه یا نهایتا پنج طبقه به کار گرفته می شوند .

5 – از جمله آسانسور های نرم و روان که مسافران بیشتر در آن احساس راحتی می کنند آسانسور های هیدرولیک می باشند.

6– آسانسور های هیدرولیک مصرف برق بیشتری نسبت به سایر آسانسور ها دارند و راندمان آن ها از بقیه آسانسور ها کمتر می باشد .

آسانسور روملس:

این مدل دستگاه را آسانسور گیرلس یا آسانسور های MRL آسانسور روملس (آسانسور های machine room less)  می نامند

موتور این مدل آسانسورها از نوع  گیرلس (فاقد گیربکس) بوده که جایگزین بسیار مناسبی برای موتورهای گیربکسی می باشد موتور های گیرلس با راندمان بالا و حجم پایین و مصرف کم انقلاب بزرگی در صنعت آسانسور ایجاد کرد.

 

در آسانسور MRL (بدون موتورخانه) از موتوری بسیار کوچک اما قدرتمند گیرلس (فاقد گیربکس) استفاده میشود بجای اینکه مانند آسانسور های قدیمی از موتورگیربکسی با استراکچر سنگین و پر حجم در موتورخانه آسانسور روی دال بتونی سقف چاهک استفاده شود، از موتور گیرلس کم حجم و کوچک با قدرت و راندمان بالا استفاده میشود این موتور گیرلس با روش  MRL به داخل چاهک آسانسور منتقل میشود و نیاز به موتورخانه ندارد و حداقل فضای ممکنه را اشغال می کند، در حالیکه آسانسورهای قدیمی معمولا یک موتورخانه آسانسور روملس در بالاترین نقطه ی چاه و یا پایین ترین نفطه ی چاه برای نصب موتور گیربکس آسانسور و تابلو فرمان ، گاورنر و متعلقات لازم دارد.

 

استفاده از قطعات مرغوب و با کیفیت و طراحی اولیه ، نحوه ی اجرا و تیم مجری نقش بسزایی در کیفیت این مدل از آسانسور های گیرلس و روملس (MRL) دارد.تجربه نشان داده است که طراحی و اجرای این مدل از آسانسورها با دیگر آسانسورهای قدیمی (هیدرولیک و گیربکسی) کاملا متفاوت و نیاز به تخصص و تیم بسیار قوی در زمینه ی طراحی ، تولید و مونتاژ می باشد.

 

مزایای آسانسورهای روملس:

-  مراحل نصب سریع آسانسور

-عدم نیاز به موتورخانه سنگین

- کاهش هزینه های ساخت و ساز ساختمان

- کم حجم بودن قطعات و لوازم آن

-  سازگار با محیط زیست

-حذف سیستم ترمز لنتی که عملا در حفظ محیط زیست تاثیرگذار است

 - انجام سرویس نگهداری راحت

-کاهش تعویض پی درپی لنت ترمز آسانسور هم یکی دیگر از مزایای آسانسورهای روم لس است

- دسترسی آسان نصاب و سرویسکار به تمام تجهیزات در داخل چاه آسانسور

 

مشخصه های فنی آسانسور روملس:

پوسته ساخته شده از بهترین مواد چدن با مقاومت بالا در مقابل فشارهای سیم بکسل

امکان نصب در موتور در درون چاهک (بدون موتورخانه) و یا سقف آخر

ایجاد حداقل صدا معادل و یا کمتر از 40 dp 

مجهز به encoder متصل به موتور و دارای قابلیت کنترل از دور در تمام لحظات کارکرد

مجهز به بوبین ترمز از 24 ولت تا 110 ولت DC

دارای 2 ترمز مستقل با قابلیت استفاده به صورت مجزا (تابلو فرمان) و یا دستی

 



:: برچسب‌ها: آسانسور هیدرولیک و روملس ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

ضربه گیرها

آسانسور ها باید با ضربه گیر ها که در کف چاهک و در مکان انتهایی حرکت کابین و وزنه تعادل قرار می گیرند ، تا وسیله اضظرارینهایی را تشکیل دهند . اگر ضربه گیرها به کابین یا وزنه تعادل وصل شوند باید یک پایه یا فونداسیونی به ارتفاع نیم متر در چاهک قرار بگیرد تا این ضربه گیر ها روی آن بنشینند .

دو نوع کلی از ضربه گیرها وجود دارد :

 

( Accumulation type ) 1) نوع جمع کننده انرژی

( Dissipation type ) 2)نوع مستهلک کننده انرژی

 

۱- ضربه گیر نوع جمع کننده انرژی با یا بدون حرکت برگشتی می تواند برای سرعت های تا ۱ و یا ۱٫۶ متر بر ثانیه به ترتیب بکار گرفته شود .

 

۲- ضربه گیر نوع مستهلک کننده انرژی مستقل از سرعت اسمی آسانسور بکارگرفته می شود . یک دور انداز ، موتور را کنترل نموده و در رسیدن به طبقه توقف ، در صورتیکه ضروری باشد ،سرعت کابین را به حدی کم کند تا سرعتی که کابین در موقع نشستن به روی ضربه گیردارد از سرعتی که ضربه گیر برای آن طراحی شده زیادتر نباشد. ضربه گیر پلی اورتان ( جمع کننده انرژی )

ضربه گیرهای پلی اورتان در برخی کشورها برای سرعت اسمی پائین بسیار معروفیت یافته است .

ضربه گیر فنی ( جمع کننده انرژی)

قطعه اصلیاین نوع ضربه گیر ها معمولا یک فنر مارپیچ ساخته شده از مقطع گرد یا مربع است .

ضربه گیر روغنی (هیدرولیک )( مستهلک کننده انرژی )

در مقایسه با نیروی باز دارندگی فزاینده ضربه گیرهای فنری ،ضربه گیرهای روغنی می توانند طوری طراحی شوند که در حین عمل توقف نیروی ثابتی را اعمال نمایند که نتیجتا باز دارندگی ثابت خواهد بود .

ضربه گیر باید توانایی تبدیل انرژی جنبشی کابین ( یا وزنه تعادل ) در لحظه اصابت به حرارت ، و همینطور انرژی پتانسیل ناشی از کاهش سطح ، که مساوی با جابجایی ضربه گیر است را داشته باشد . مقررات ایمنی سیم بکسل ها و ایمنی های مکانیکی



:: برچسب‌ها: ضربه گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

چرا از آسانسور می‌ترسیم؟

قف کوتاه، دیوارهای نزدیک به هم، نور نامناسب و تهویه معمولا ضعیف. در که بسته شود، اتاقک آسانسور تقریبا به یک گور آهنی تبدیل می‌شود که اگر شانس بیاوری قرار است تا چند ثانیه دیگر از آن زنده بیرون بیایی. اما اگر برق برود چه؟ اگر نقص‌فنی پیش بیاید، آتش بگیرد یا سقوط کند! اگر از بی‌هوایی خفه شوی یا بین طبقات گیر کنی چه؟ اگر بیایند برای نجات و در حال بیرون آمدن از اتاقک یکباره آسانسور راه بیفتد و آن صحنه آسانسور فیلم «مقصد نهایی» به واقعیت تبدیل شود چه؟ اینها مکالمات بسیار عادی یک ذهن آسانسور‌هراس است، البته درصورتی که به‌خود جرأت استفاده از آسانسور را بدهد. بیشتر این افراد ترجیح می‌دهند پله‌های طولانی را نفس‌زنان و عرق‌ریزان پیاده بالا بیایند تا اینکه برای چند ثانیه وارد این «گور فلزی متحرک» شوند و عمیقا باور دارند هرکس که از آسانسور استفاده می‌کند، یک‌دیوانه محض است.

به‌صورت دقیق آماری از جمعیت افرادی که در جهان به این نوع ترس غیررسمی مبتلا هستند وجود ندارد، اما از آنجا که ترس از آسانسور با 2نوع فوبیای شناخته شده تنگنا‌هراسی و بازارهراسی یا ترس از فضاهای باز در ارتباط مستقیم است، می‌توان به‌صورت حدودی به رقم 7/6درصد از کل جمعیت جهان دست پیدا کرد. آمارها نشان می‌دهد درحدود 5درصد از جمعیت جهان به تنگناهراسی و حدود 7/1درصد از جمعیت جهان به بازارهراسی مبتلا هستند.

اگرچه آسانسورهراسی به‌عنوان یک فوبیا به رسمیت شناخته نمی‌شود اما در میان مردم بسیار رایج است. افراد مبتلا به این نوع ترس، راهکارهای مختلفی برای فرار از آن ابداع می‌کنند که استفاده نکردن از آسانسور، تقریبا هسته اصلی تمامی این راهکارهاست. گروهی که به ناچار مجبور به استفاده از آن می‌شوند، از همراهی نگهبانی که کلید اضطراری به همراه دارد یا دوست و همسری مهربان که در رفت و برگشت آنها را همراهی می‌کند، بهره می‌برند. گروهی فرصت‌های مهم شغلی خود را به‌خاطر موقعیت شرکت استخدام‌کننده در طبقه بیست‌وچندم یک برج از دست می‌دهند و گروهی دیگر، نوع حرفه خود را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کنند که آسانسور، جایگاهی در فضای حرفه‌ای آنها نداشته‌باشد. در بیشتر موارد، تنها تصور سوار بر آسانسور شدن می‌تواند در افراد مبتلا به این ترس، وحشت‌زدگی یا حمله عصبی شدید ایجاد کند.

پزشکان معتقدند پاسخ فیزیولوژیک جنگ یا گریز- پاسخی که بدن به کمک آن بر ترس غلبه می‌کند- در افراد آسانسور‌هراس مختل شده‌است. این شکل از ترس که نوعی اختلال اضطرابی است، ریشه در نگرانی از به دام افتادن و ناتوانی در فرار کردن کلاستروفوبیا و آگورافوبیا دارد. افراد مبتلا به این دو نوع ترس، تنها از آسانسور‌های معیوب هراس ندارند، از دچار شدن به حمله عصبی و وحشت‌زدگی شدید درون آسانسور نیز هراس دارند. در چنین شرایطی پاسخ جنگ یا گریز آنها مختل می‌شود، ‌عرق می‌کنند، ضربان قلب و فشار خونشان به‌شدت بالا می‌رود، بیش‌فعال می‌شوند یا از هوش می‌روند؛ نشانه‌های این هراس بی‌شمارند.

گروهی از روانشناسان این دو شکل از هراس را پدیده‌ای ژنتیک و ذاتی می‌دانند و معتقدند مغز انسان به شکلی تکامل یافته‌است که مکان‌های تنگ و بسته را به‌عنوان خطر ارزیابی و درک کند و به این ترتیب، مغز برای نجات جان انسان، نسبت به مکان‌های بسته و تنگ حس ترس در او ایجاد می‌کند. همچنین در مکان‌هایی که فرار از آنها دشوار است نیز مغز واکنشی مشابه نشان می‌دهد. اکتسابی بودن این نوع ترس‌ها نیز توضیح دیگری است که در رابطه با آسانسورهراسی مطرح است؛ ترس‌هایی که در اثر تجربه‌ای در گذشته، مانند گیر افتادن در آسانسور، گم‌شدن در مکانی شلوغ، افتادن در آب بدون داشتن مهارت شنا کردن  یا محبوس شدن درون یک کمد ایجاد شده‌اند.

درمان آسانسورهراسی شدید، به گفته مرکز درمان فوبیا و اضطراب وایت پلینز در نیویورک، کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل روانپزشکان این مرکز، درمان رفتاری- شناختی را توصیه می‌کنند. این تکنیک شیوه‌ای برای حساسیت‌زدایی از بیمار به واسطه مواجه‌سازی او با ترس‌اش است تا زمانی که ترس به کل ناپدید شود. یکی از شیوه‌های این سبک درمانی، محبوس کردن بیمار درون اتاقکی تاریک به اندازه کابین تلفن برای دوره‌های زمانی متنوع است تا وقتی که بیمار بر ترس خود غلبه کند. چنین درمانی برای افرادی پیشنهاد می‌شود که ترس از آسانسور زندگی عادی آنها را مختل می‌سازد؛ مثلا باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی آنها یا مانع از ملاقات با اعضای خانواده یا دوستانی می‌شود که در ساختمان‌های مرتفع سکونت دارند. برای نمونه‌های خفیف‌تر آسانسورهراسی، راهکارهایی مانند آموزش دیدن درباره امنیت و شکل عملکرد آسانسورها یا چندین ساعت تماشای بالا و پایین آمدن آسانسورهای شیشه‌ای می‌تواند ترس و اضطراب را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. همچنین استفاده از ابزارهایی که تمرکز فرد را از ترس قرارگرفتن در محیط آسانسور برمی‌دارند، مانند گذاشتن دسته‌کلید یا تعدادی سکه درون جیب و تلاش برای تشخیص دادن آنها از یکدیگر با کمک لمس کردن، یا وارونه شمردن اعداد یا حروف الفبا می‌تواند تأثیرگذار باشد.



:: برچسب‌ها: چرا از آسانسور میترسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

ضرورت نوسازی آسانسور

آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافيکي است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائی عمودی در جهان است.

با نگاهي گذا به وضعيت آسانسورهای منصوبه در کشور، اين نکته به خوبی مشهود می شود که بيشتر از 3/1 آسانسورهای کشور دارای عمر بيش از 25 سال می باشند.

از طرف ديگر نظر به اين که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفيد مخصوصی می باشند.

بديهی است در صورت استفاده از بهترين و مدرن ترين قطعات ،حتی با داشتن بهترين برنامه سرويس و نگهداری،تجهيزات از شرايط مطلوب خارج شده و عمر مفيد آنها به اتمام مي رسد.

حال اگر نداشتن برنامه راهبري سرويس و نگهداری براي بسياری از آسانسورهای کشور و يا برنامه سرويس و نگهداری غير اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائي بسياري از افراد و شرکتهای نسل سوم با سيستم هاي قديمی کار شده در 25 سال پيش را هم به موارد فوق اضافه کنيم به راحتی به وضعيت بغرنج آسانسورهای قديمی کشور پی می بريم.

با توجه به اينکه آسانسور يکی لوازم گران قيمتي مي باشند که در ساختمان ها نصب مي شود لذا تعويض آن به راحتی امکان پذير نيست.

پس بهينه سازي و مدرنيزاسيون مي تواند در اين زمينه کار ساز شده و به احياء ارزش بيانجامد.

1- تضمين امنيت و آسايش

آسانسور از معدود وسائل نقيله ای مي باشد که فرمان دادن به آن در اختيار مسافر است و کنترل و توقف آن توسط يک سيستم انجام مي شود و مسافر هيچ نقشی در توقف آن ندارد.لذا بايد ايمن،کارا و مطمئن باشد.

آسانسورهای قديمی از نظر ظاهری فاقد زيبایی و آرامش و از نظر فنی فاقد ايمنی مي باشند.

مدرنيزاسيون مي تواند اين امکان را به ساختمان های موجود بدهد که از همان امکانات موجود، نتايج بهتری در راستای ايمنی و سلامتی فوق العاده بهره مند شوند و اين مي تواند هزينه مدرنيزاسيون را توجيه کند.

يک آسانسور کامل بايد سه قابليت مهم داشته باشد:

بازسازی باعث می شود بدون تغييرات وسيع و گسترده سيستم آسانسور،آنها را با مدرن ترين تجهيزات روز مجهز کرده و آرامش،آسايش،زيبائی و راحتي را هديه بگيريد.

2- مديريت زمان و سرمايه

ممکن است تصميم در مورد اينکه کدام روش مدرنيزاسيون بهترين احساس را در شما بوجود خواهد آورد مشکل باشد.واقيعت اين است که هر کدام از روش هاي فوايد خاص خودشان را دارند.

يک فايده عمومی که همه روش هاي مدرنيزاسيون دارای آن هستند اين است که اين روش ها زمان پاسخ دهی را کاهش مي دهند.تجهيزات در حال حرکت بطور موثري زودتر رفت و آمد می کنند و درب ها به سرعت باز و بسته می شود.

زمان حرکت کاهش می يابد.

تجهيزات بهينه شده سيستم های کنترل، اين مسئله را نويد می دهند که افراد زمان کمتری را صرف انتظار  خواهند کرد.هر پيشرفتی ثانيه های بيشتری را از تلف شدن نجات می دهند.

تصور کنيد کارمندان اداره اي در دو شيفت از 8 صبح تا نيمه شب در تمام روزهای هفته کار می کنند

3 دستگاه آسانسور در شرکت مذکور وجود دارد.آسانسورهای موجود بطور متوسط 5400 توقف در هر روز خواهد داشت.

در حاليکه بطور متوسط براي هر توقف2/1 نفر در حالت انتظار باشند متوسط زمان انتظار در هر توقف برابر 6/31 ثاينه است.آسانسور های به روز شده زمان آن  را در حدود 40%کاهش مي دهند.

3- اعتبار تجديد شده

بررسی ميزان اعتبار، يک ارزش بسيار آشکار برای تعيين ميزان نياز به مدرنيزاسيون کردن مي باشد. علاقمندی به تجديد اعتبار هرگز به معنی تجمل طلبی نمی باشد بلکه روشی برای  افزايش بازدهی شرکت می باشد.

ميزان اعتبار هر شرکت و مدير آن به چندين عوامل بستگی دارد که يکي از آنها آسانسور ها و پله های برقی می باشد.



:: برچسب‌ها: نوسازی کابین آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

ترانسفورماتور چیست؟

«ترانسفورماتور» یکی از اجزای اساسی سیستم‌های قدرت الکتریکی است. این تجهیزات، اغلب برای تغییر سطوح ولتاژ مختلف به کار می‌روند. با استفاده از ترانسفورماتور می‌توان ولتاژ تولیدی نیروگاه‌ها را به سطح بهینه ولتاژ سیستم انتقال رساند و در نهایت برای سیستم توزیع تغییر داد. از ترانسفورماتور ولتاژ و جریان نیز به ترتیب برای اندازه‌گیری ولتاژها یا جریان‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شود. تطبیق امپدانس و ایزوله کردن مدارها، از دیگر کاربرد ترانسفورماتورها است.

ترانسفورماتورها بر اساس کاربرد، طراحی، ساخت و غیره انواع مختلفی دارند

انواع ترانسفورماتور بر اساس جنس هسته

به طور کلی، ترانسفورماتورها بر اساس جنس هسته به دو نوع با هسته هوایی و با هسته آهنی تقسیم می‌شوند.

ترانسفورماتور با هسته هوایی

در این نوع ترانسفورماتور از پلاستیک یا هوا به عنوان هسته اصلی استفاده می‌شود. سیم‌پیچ‌ها یا در اطراف هسته پلاستیکی پیچیده ‌شده‌اند یا هسته فیزیکی وجود ندارد و به عبارت دیگر هواست. هوا از نفوذپذیری مغناطیسی بسیار کمی برخوردار است. بنابراین، شار پیوندی بین سیم‌پیچ‌ها وجود ندارد، زیرا مسیر شار از طریق هوا برقرار است.

عدم وجود هسته مغناطیسی (مانند هسته آهنی) باعث کاهش تلفات هسته می‌شود، زیرا این تلفات با افزایش فرکانس زیاد می‌شود. ماده فرومغناطیس همچنین باعث ایجاد اعوجاج در سیگنال با فرکانس بالا می‌شود. بنابراین ترانسفورماتور با هسته هوایی برای جریان فرکانس رادیویی مناسب است. نکته مثبت دیگر ترانسفورماتور هسته هوایی این است که جرم سبکی داشته و برای دستگاه‌های الکترونیکی سیار مانند فرستنده رادیویی و غیره مناسب است.

ترانسفورماتور هسته هوایی و آهنی

ترانسفورماتور با هسته فرومغناطیس/آهنی

همان‌طور که از نام آن پیداست، این هسته ترانسفورماتور از مواد فرومغناطیسی ساخته شده است. یک هسته فرومغناطیسی در ترانسفورماتور برای افزایش میدان مغناطیسی آن استفاده می‌شود. شدت میدان مغناطیسی به نفوذپذیری مغناطیسی ماده مورد استفاده بستگی دارد. ماده فرومغناطیس رایج آهن است که در چنین ترانسفورماتورهایی استفاده می‌شود.

ترانسفورماتورهای هسته آهنی در کاربردهایی با بار سنگین و فرکانس پایین مانند منبع تغذیه استفاده می‌شوند. هسته آهنی شامل تلفات هسته وابسته به فرکانس از قبیل جریان گردابی و تلفات هیسترزیس است.

از ترانسفورماتورهای با هسته فرومغناطیس برای افزایش یا کاهش سطح ولتاژ AC استفاده می‌شود.

انواع ترانسفورماتور بر اساس تبدیل ولتاژ

ترانسفورماتورها بر اساس تبدیل سطح ولتاژ AC نیز به دو دسته افزاینده و کاهنده طبقه‌بندی می‌شوند.

ترانسفورماتور افزاینده

در چنین نوع ترانسفورماتورهایی، ولتاژ سیم‌پیچ ثانویه بزرگ‌تر از سطح ولتاژ‌ سیم‌پیچ اولیه است. این امر به این دلیل است که تعداد دور در سیم‌پیچ اولیه از تعداد دور در سیم‌پیچ ثانویه کمتر است.

شماتیک ترانسفورماتور افزاینده

شماتیک ترانسفورماتور افزاینده

ولتاژ خروجی ترانسفورماتور به نسبت تبدیل (نسبت تعداد دور سیم‌پیچ ثانویه به سیم‌پیچ اولیه) آن بستگی دارد. نسبت تبدیل ترانسفورماتور افزاینده بزرگ‌تر از یک است.

همان‌طور که می‌دانیم، توان ورودی و خروجی ترانسفورماتور یکسان است. این بدین معنی است که ترانسفورماتور افزاینده ولتاژ را افزایش می‌دهد، اما به همان اندازه جریان سیم‌پیچ ثانویه آن از جریان سیم‌پیچ اولیه‌اش کمتر است. بنابراین توان تغییر نمی‌کند.

ترانسفورماتور افزاینده عمدتاً در انتقال توان برای مسافت طولانی به منظور کاهش تلفات خط به کار می‌رود. تلفات خط به جریان آن بستگی دارد، بنابراین کاهش جریان (همزمان با افزایش ولتاژ) با استفاده از ترانسفورماتور افزاینده انجام می‌شود و تلفات را کاهش داده و سبب انتقال مؤثر توان خواهد شد.

در اجاق مایکروویو نیز از ترانسفورماتور افزاینده برای افزایش ولتاژ ضعیف (۱۱۰ یا ۲۲۰ ولت) به محدوده ۲۰۰۰ ولت استفاده می‌شود.

ترانسفورماتور کاهنده

ترانسفورماتور کاهنده ولتاژ AC را کاهش می‌دهد، یعنی ولتاژ خروجی آن پایین‌تر از ولتاژ ورودی است. تعداد دور در سیم‌پیچ اولیه این نوع ترانسفورماتور از تعداد دور سیم‌پیچ ثانویه آن بیشتر است.



:: برچسب‌ها: ترانسفورماتور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

انواع کفشک های غلطکی رولر ، ثابت و لغزشی آسانسور

کفشک آسانسور چیست و محل نصب آن کجاست ؟

کفشک راهنمای آسانسور در بالا و پایین کابین آسانسور و وزنه تعادل نصب می گردند و با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده را ایفا می کند. عملکرد و کیفیت کفشک های راهنما و ریل ها بیشتر از هر وسیله دیگری در سیستم آسانسور، بر روی راحتی حرکت تأثیر دارند.

محل نصب کفشک غلطکی روی کابین آسانسور

انواع کفشک های آسانسور عبارتند از :

    کفشک ثابت

    کفشک لغزشی

    کفشک غلطکی ( رولر )

کفشک های رولر ( غلطکی ) آسانسور

کفشک رولر دارای طراحی ویژه ای است که دارای بدنه فلزی محکم که غلتک ها روی آن نشسته که پشت هر یک از این غلتک ها فنر های جلو برنده ای که باعث می شود غلطک ها دايم به سه مقطع ریل بچسبد و حرکت کابین را بدون استرس گرداند .جنش رولر ها پلی اورتان می باشد و غلطک ها بر روی بلبرینگهای روغن کاری شده می چرخند . کفشک رولر روی ریل های خشک حرکت می نمایند و گارد فلزی روی رول ها ،غلتک ها را محافظت می کند. تعداد چرخش رول ها برای کابین نباید ار 450 دور در دقیقه تجاوز کند برای قاب وزنه نیز 950 دور ماکسیمم چرخش می باشد.

کفشک های رولر ( غلطکی ) آسانسور

کابین و قاب وزنه توسط کفشک در امتداد ریلهای راهنما حرکت می کنند ، این قطعات در وهله اول مانع از خروج کابین در مسیر تعیین شده و در وهله ی دوم هدایت کابین در امتداد ریلها می باشد. کفشکهای از نوع چدن بوده و دارای لنت کاملا صاف جهت هدایت دقیق کابین و قاب وزنه به دور از هرگونه حرکت اضافی می باشد. لنت های کفشکها می بایست دارای مقاومت کافی در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک بر روی ریلها باشد در غیر این صورت خوردگی لنت های نامرغوب باعث افزایش تلورانس حرکت سطحی کابین ( در دو جهت چپ و راست و  عقب و جلو) شده و این قضیه باعث بهم خوردن تنظیمات آسانسور (علی الخصوص تنظیمات درب ها) میگردد در نتیجه خرابی های آسانسور افزایش خواهد یافت. مسئله دیگر پیچ تنظیم کفشک راهنمای کابین می باشد. این پیچ جهت ریگلاژ فاصله میانی لنت و بدنه کفشک بکار میرود، درواقع این پیچ باعث کاهش یا افزایش طول کفشک راهنمای کابین آسانسور شده و در صورتیکه کفشک از نوع نامرغوب انتخاب گردد این پیچ توانایی حفظ طول تنظیم شده را نخواهد داشت و درنتیجه فاصله لنت و کفشک بطور بی مورد کاهش و یا افزایش خواهد یافت که این مساله نیز همانند لنت باعث بهم خوردن تنظیمات آسانسور (علی الخصوص تنظیمات درب ها) میگردد .

در تصویر زیر تفلون داخلی کفشک ثابت و لغزشی را مشاهده می نمایید :

تفلون داخلی کفشک ثابت و لغزشی آسانسور

کفشک آسانسور

کفشک ثابت و لغزشی آسانسور

طریقه انتخاب و نصب درست و مناسب کفشک های آسانسور

    برای سرعت تا 1 متر بر ثانیه از کفشک های لغزشی قابل تنظیم برای کابین و کفشک لغزشی ثابت برای قاب وزنه استفاده می کنیم.

    برای سرعتهای بیش از یک متر برثانیه باید از کفشک های غلطکی یا همان کفشک رولر استفاده می کنیم. وجود کفشک رولر سبب کاهش صدای حرکت می شود و نیز کفشک های غلطکی کفیت حرکت را بالا می برد. کفشک رولر باعث کاهش اصطکاک می شود همین امر نیز موجب صرفه جویی انرژی می شود.

 

نکات ایمنی برای نصب کفشک های راهنمای آسانسور

    قبل از انتخاب کفشک باید به نوع آسانسور و سرعت و وزن آن توجه نماییم.

 



:: برچسب‌ها: انواع کفشک ها ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

کلاف بندی

 

با در نظر گرفتن اندازه های به دست آمده از چاه، آهن آلات کلاف را برش می دهیم. در آسانسورهای وزنه پشت هر کلاف، یک ناودانی پشت چاه با ابعاد عرض چاه و دو مورد نیز برای طرفین با ابعاد عمق چاه در نظر گرفته می شود. در ورودی آسانسور از کلاف استفاده نمی شود. در ضمن، کلاف ها باید به صورت تراز اجرا گردند.

تعداد کلافها :

    یک کلاف در چاه با فاصله 30 سانتی متر از کف آن

    سایر کلاف ها با فاصله مینیمم 120 تا ماکسیمم 250 سانتی متر از یکدیگر

    یک کلاف با فاصله 30 سانتی متر زیر کلاف دال

در آن دسته از آسانسورها که عرض ورودیشان بزرگ تر از عمقشان می باشد، وزنه کناری منظور می شود که برای این فضا، ناودانی مورد استفاده به شکل یو ایجاد می شود. اندازه داخل به داخل فرم مذکور بسته به اندازه دهنه ریل متفاوت است.

اندازه مفید داخل به داخل این یو با توجه به دهنه ریل وزنه فرق میکند برای دهنه ریل وزنه 84 ابعاد مفید داخل به داخل حداقل 100*23 سانتیمتر میباشد.

کلاف دال:

    کلاف دال بایستی ناودانی یا تیرآهن 18 یا 20 باشد. (حداقل از 16 کم تر نباشد.)

    این کلاف را بایستی دور تا دور چاه چرخاند. (هر چهار سمت)

    اگر آهن کلاف از نوع ناودانی است، قسمت فرو رفته آن باید به سمت درون چاه قرار بگیرد.

    برای محکم کردن این کلاف باید به غیر از جوش دادن از نبشی های زیر سری نیز بهره گرفت.

    کلاف باید به صورت تراز اجرا شود.

دیگر نکات شاسی کشی آسانسور

بعد از این که آهن آلات نصب شدند، باید سریعا از ضد زنگ استفاده کرد.

باید این را در نظر گرفت که در رابطه با بارهای وارده بر اسکلت چاه آسانسور، با در نظر داشتن شرایط چاه در وضعیت عادی، به غیر از نیروی حاصل از ریل ها، بقیه وزن تجهیزات بر دال بتنی که سطح زیر موتور می باشد، اعمال می شود.

اگر کارفرما در محکم سازی و مسلح کردن دال بتنی دقت کافی به خرج ندهد، شرکت ارائه دهنده خدمات باید در هنگام اجرای مکانیک آسانسور، بار استاتیکی آن را روی کلاف آهن دال اعمال کند، به این شکل که دو تیر آهن 16 با ابعاد معادل عرض یا عمق چاه فراهم شده و دو سر کلاف تیر آهن دال به این دو تیر آهن متصل می شود. شاسی موتور روی این دو جای خواهد گرفت. به این شکل، بار اسکلت آسانسور روی کلاف تیر آهن دال و کل شاسی کشی اعمال می شود و هیچ وزنی به دال بتنی تحمیل نخواهد شد.



:: برچسب‌ها: کلاف بندی آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور تجهیزی پرکاربرد در صنعت برق می‌باشد و در ولتاژها و جریان‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شوند

کنتاکتور چیست؟ چه ساختاری دارد؟ طرز عملکردش به چه صورت است؟

در ساده ترین تعریف، کنتاکتور یک دستگاه سوئیچیگ(کلید زنی)  الکتریکی است که برای خاموش و روشن کردن یک مدار الکتریکی استفاده می‌شود.

کنتاکتور یک نوع خاص از رله است اما یک تفاوت پایه ای بین کنتاکتور و رله وجود دارد و آن اینست که کنتاکتور بیشتر در دستگاه‌هایی کاربرد دارد که ظرفیت تحمل جریان بالاتری دارند درحالیکه رله برای دستگاه‌هایی با جریان پایین تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنتاکتور ساختاری به هم پیوسته دارد و به راحتی قابل نصب است.

ساختار کنتاکتور به چه صورت است؟

به طور معمول کنتاکتور دارای چندین کنتاکت می‌باشد. کنتاکت‌ها بیشتر از نوع کنتاکت باز(به انگلیسی Normally Open به اختصار NO) هستند و همین کنتاکت‌ها هستند که قدرت عملکردی را در زمانی که بوبین کنتاکتور برق دار شده است برای بار فراهم می‌کنند. کنتاکت‌های کنتاکتور توانایی باز و بسته شدن سریع را دارند که به همین سبب برای تحمل بارهای بزرگتر مناسب می‌باشند.کنتاکتور بیشتر همراه با موتورهای الکتریکی  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کنتاکتور می‌تواند رنج وسیعی از جریان را پوشش دهد و در هر یک از این آمپراژها  از جریان‌های کم تا هزاران آمپر و ولتاژهای 25 ولت تا هزاران ولت مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه براین در ابعاد مختلفی از ابعاد کوچک دستی تا سایزهای بزرگتر در بازار موجودند. کنتاکتور به این دلیل بیشتر در بارهای با جریان بالا مورد استفاده می‌باشد که ظرفیت بالایی برای عملکرد در جریان‌های بالای 5000 آمپر و توان‌های بالاتر از 100کیلووات  دارد.

زمانی که موتورهای جریان بالا قطع می‌شوند، تولید قوس الکتریکی می‌کنند. برای کاهش و کنترل این نوع آرک (قوس) می‌توان از کنتاکتور استفاده نمود.

قاعده کلی عملکرد کنتاکتورها چگونه است؟

نحوه عملکرد کنتاکتور بسیار ساده می‌باشد، جریانی که در کنتاکتور جریان دارد، بوبین کنتاکتور را برق دار می‌کند سپس بوبین برق دار شده یک میدان مغناطیسی را ایجاد می‌کند.

این میدان باعث حرکت جوشن(آرمیچر)  کنتاکتور می‌شود و در نهایت مدار بین کنتاکت‌های ثابت و متحرک کنتاکتور توسط یک کنتاکت بسته(به انگلیسی Normally Close به اختصار NC)  تکمیل می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا جریان از طریق کنتاکت‌ها به بار منتقل شود. زمانی که جریان کنتاکتور قطع شود، بوبین بی برق شده و مدار را باز می‌کند.

از آنجا که کنتاکتور برای باز و بسته شدن سریع کنتاکت‌ها طراحی شده است، کنتاکت‌های متحرک به سرعت با کنتاکت‌های ثابت برخورد می‌کنند و از جای خود به طرف بالا  جهش می‌کنند.

در بسیاری از کنتاکتورها برای جلوگیری از این نوع جهش‌ها از کنتاکتور با اتصالات دو راهه استفاده می‌شود. ورودی جریان به بوبین کنتاکتور ممکن است acیا  dc باشد

مقدار کمی‌از جریان جاری در کنتاکتور توسط بوبین  مصرف می‌شود، برای کاهش این برق مصرفی، مدارات اقتصادی به کار گرفته می‌شوند که هزینه برق هدر رفت را کاهش دهد.



:: برچسب‌ها: کنتاکتور آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آرام بند درب آسانسور با توجه به وزن زیاد درب ها از اهمیت زیادی برخوردار است. تاریخچه این قطعه در ایران به زمانی بر می گردد که با تحریم شدن ایران با کمبود وسایل مصرفی آسانسور از جمله دیکتاتور درب آسانسور مواجه شدیم ، مهندس های داخلی سعی کردند تا این قطعه را تولید کنند و نکته جالب این ماجرا آنجاست که این قطعه را با دمونتاژ کردن و مهندسی معکوس کردن دیکتاتور شیندلر و اونسا به آرام بندی کاملا ایرانی دست یافتند. متأسفانه بسیاری از سرویس کار ها و نصب کننده های آسانسور از این تاریخچه بی اطلاع بوده و حتی نمی دانند که این قطعه در ایران تولید می شود و همه به دنبال خرید این قطعه از دیگر کشور ها می باشند.

آرام بند درب آسانسور یا دیکتاتور درب آسانسور مسئله این است!

 

در آسانسورهای کششی با درب های لولایی قطعه ای به نام دیکتاتور درب آسانسور در بالای تمامی درب های لولایی قرار دارد. وجود این قطعه بسیار کمک می کند تا درب ها به آرامی بسته شوند هر چند که شما درب را محکم ببندید این قطعه از به شدت بسته شدن درب ، جلوگیری می کند.پس خیالتان راحت باشد هر چقدر هم که روز بدی داشته باشید و بخواهید همه درب ها را پشت سرتان محکم ببندید قطعه دیکتاتور در بالای درب لولایی آسانسور کششی باعث می شود تا صدای محکم بسته شدن درب حتی به گوشتان نرسد.

اجزاء تشکیل دهنده آرام بند درب آسانسور

 

این قطعه سیستم و مکانیزم بسیار پیچیده ای دارد که اجزاء آن ظریف و در هم تنیده اند،دیکتاتور قطعه ای است مکانیکی هیدرولیکی که از محکم بسته شدن درب لولایی آسانسور جلوگیری می کند. شاید باورش سخت باشد اما دیکتاتور بر خلاف ظاهر و کار ساده ای که انجام می دهدبه هیچ عنوان قطعه ساده ای نیست و از اجزاء بسیار زیادی تشکیل شده استحتی شمار تعداد قطعاتی که در آرام بند استفاده شده است به ۴۰ قطعه نیز می رسد. از اصلی ترین اجزاء این قطعه می توان به مخزن روغن و سیلندر و پیستون کوچکو یک چرخ غلتان (قرقره) و چند قطعه فلزی دیگر که وظیفه نگهداری این قطعهروی درب بازشو را دارند نام برد. طراحی این قطعه باید  دارای گواهی نامه استاندارد TESK و منطبق بر گواهینامه CE طراحی شده باشد.

 

آرام بند آسانسور,آرام بند درب آسانسور,انواع دیکتاتور درب آسانسور,

زمان تعویض دیکتاتور (آرام بند)

 

عمر مفید دیکتاتور بین ۵ تا ۷ سال می باشد و چون قطعه مصرفی می باشد امکان دارد زمان منقضی شدن این وسیله بسته به شرایط و مقدار استفاده از آن زودتر یا دیرتر باشد.

 

تنظیم آرام بند درب آسانسور,تولید دیکتاتور اسانسور,دیکتاتور درب آسانسور,

طریقه تنظیم آرام بند درب آسانسور

 

برای تنظیم آرام بند درب آسانسور بر روی دیکتاتور یک پیچ تنظیمی وجود دارد که می تواند سرعت باز یا بسته شدن چرخ غلتان (قرقره) آرام بند درب آسانسور را تنظیم کند ، معمولا پیچ تنظیم روی دیکتاتور یا پیچ آلن خور است یا پیچ دو سو می باشد بنابراین برای تنظیم این قطعه به یک پیچ گوشتی دو سو یا یک آچار آلن نیازمندید. محل قرار گیری پیچ تنظیم در انتهای میله پیستون و در واقع سوزن تنظیم خروجی روغن می باشد. به منظور آرام بسته شدن درب آسانسور می بایست، پیچ دیکتاتور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و همچنین برای سریع تر بسته شدن درب آسانسور نیاز است که پیچ تنظیم را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید .

 

قیمت دیکتاتور آسانسور جان لیفت,نحوه تنظیم دیکتاتور درب آسانسور,آرام بند آسانسور,

 

نکته بسیار مهم: دیکتاتور در فصول سرما و گرما دچار تغییراتی می شود که می بایست سرویس کار آسانسور برای تنظیم مجدد درب ها وقت بگذارد و جالب است بدانید که علت این خرابی سرمای زیاد زمستان می باشد که روغن را سفت و منجمد می کند بنابراین سرعت حرکت پیستون خیلی آرام تر می شود و درب آسانسور سخت تر بسته می شود.

 

آرام بند درب آسانسور,انواع دیکتاتور درب آسانسور,تنظیم آرام بند درب آسانسور,

انواع دیکتاتور درب آسانسور

 

در بازار ایران اکثر نصاب ها از دیکتاتور های جان لیفت canlift ترکیه ای استفاده می کنند اما آرام بند های پارس لیفت (ایرانی) و دیکتاتور آلیفت و اونسا(onsa) و ساس (Sas) نیز دیکتاتور های بسیار خوبی برای درب های لولایی آسانسور کششی می باشند.

محل نصب آرام بند درب آسانسور

 

طریقه نصب آرام بند ها بسیار ساده می باشد زیرا سازنده درب های لولایی خود نیز جایی را برای نصب این قطعه در بالای درب  قرار داده است که می توانید این قطعه را توسط یک بست فلزی به همراه دو پیچ در بالای درب لولایی نصب کنید.



:: برچسب‌ها: آرام بند درب آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()