ضرورت نوسازی کابین آسانسور
نوشته شده توسط : آسانسورچی

ضرورت نوسازی آسانسور

آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافيکي است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائی عمودی در جهان است.

با نگاهي گذا به وضعيت آسانسورهای منصوبه در کشور، اين نکته به خوبی مشهود می شود که بيشتر از 3/1 آسانسورهای کشور دارای عمر بيش از 25 سال می باشند.

از طرف ديگر نظر به اين که لوازم و قطعات مورد استفاده در آسانسور دارای عمر مفيد مخصوصی می باشند.

بديهی است در صورت استفاده از بهترين و مدرن ترين قطعات ،حتی با داشتن بهترين برنامه سرويس و نگهداری،تجهيزات از شرايط مطلوب خارج شده و عمر مفيد آنها به اتمام مي رسد.

حال اگر نداشتن برنامه راهبري سرويس و نگهداری براي بسياری از آسانسورهای کشور و يا برنامه سرويس و نگهداری غير اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائي بسياري از افراد و شرکتهای نسل سوم با سيستم هاي قديمی کار شده در 25 سال پيش را هم به موارد فوق اضافه کنيم به راحتی به وضعيت بغرنج آسانسورهای قديمی کشور پی می بريم.

با توجه به اينکه آسانسور يکی لوازم گران قيمتي مي باشند که در ساختمان ها نصب مي شود لذا تعويض آن به راحتی امکان پذير نيست.

پس بهينه سازي و مدرنيزاسيون مي تواند در اين زمينه کار ساز شده و به احياء ارزش بيانجامد.

1- تضمين امنيت و آسايش

آسانسور از معدود وسائل نقيله ای مي باشد که فرمان دادن به آن در اختيار مسافر است و کنترل و توقف آن توسط يک سيستم انجام مي شود و مسافر هيچ نقشی در توقف آن ندارد.لذا بايد ايمن،کارا و مطمئن باشد.

آسانسورهای قديمی از نظر ظاهری فاقد زيبایی و آرامش و از نظر فنی فاقد ايمنی مي باشند.

مدرنيزاسيون مي تواند اين امکان را به ساختمان های موجود بدهد که از همان امکانات موجود، نتايج بهتری در راستای ايمنی و سلامتی فوق العاده بهره مند شوند و اين مي تواند هزينه مدرنيزاسيون را توجيه کند.

يک آسانسور کامل بايد سه قابليت مهم داشته باشد:

بازسازی باعث می شود بدون تغييرات وسيع و گسترده سيستم آسانسور،آنها را با مدرن ترين تجهيزات روز مجهز کرده و آرامش،آسايش،زيبائی و راحتي را هديه بگيريد.

2- مديريت زمان و سرمايه

ممکن است تصميم در مورد اينکه کدام روش مدرنيزاسيون بهترين احساس را در شما بوجود خواهد آورد مشکل باشد.واقيعت اين است که هر کدام از روش هاي فوايد خاص خودشان را دارند.

يک فايده عمومی که همه روش هاي مدرنيزاسيون دارای آن هستند اين است که اين روش ها زمان پاسخ دهی را کاهش مي دهند.تجهيزات در حال حرکت بطور موثري زودتر رفت و آمد می کنند و درب ها به سرعت باز و بسته می شود.

زمان حرکت کاهش می يابد.

تجهيزات بهينه شده سيستم های کنترل، اين مسئله را نويد می دهند که افراد زمان کمتری را صرف انتظار  خواهند کرد.هر پيشرفتی ثانيه های بيشتری را از تلف شدن نجات می دهند.

تصور کنيد کارمندان اداره اي در دو شيفت از 8 صبح تا نيمه شب در تمام روزهای هفته کار می کنند

3 دستگاه آسانسور در شرکت مذکور وجود دارد.آسانسورهای موجود بطور متوسط 5400 توقف در هر روز خواهد داشت.

در حاليکه بطور متوسط براي هر توقف2/1 نفر در حالت انتظار باشند متوسط زمان انتظار در هر توقف برابر 6/31 ثاينه است.آسانسور های به روز شده زمان آن  را در حدود 40%کاهش مي دهند.

3- اعتبار تجديد شده

بررسی ميزان اعتبار، يک ارزش بسيار آشکار برای تعيين ميزان نياز به مدرنيزاسيون کردن مي باشد. علاقمندی به تجديد اعتبار هرگز به معنی تجمل طلبی نمی باشد بلکه روشی برای  افزايش بازدهی شرکت می باشد.

ميزان اعتبار هر شرکت و مدير آن به چندين عوامل بستگی دارد که يکي از آنها آسانسور ها و پله های برقی می باشد.





:: برچسب‌ها: نوسازی کابین آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: