سینی زیر کابین
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور ها وسیله هایی هستند جهت جابه جایی افراد و وسایل در بین طبقات مختلف ساختمان ، قطعات مختلف یک آسانسور باید همیشه از باکیفیت ترین قطعات باشند زیرا امنیت مسافران را بر عهده دارند، یکی از این قطعات که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است در ایمنی هر آسانسور سینی زیر کابین آسانسور  می باشد.  

آسانسور که با نام بالابر نیز شناخته شده است، روزانه چندین نفر را در طول روز بین طبقات جابه جا می کند. به همین علت باید امنیت بالایی را برای افراد به وجود بیاورد. یک آسانسور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. حتما تا به حال چندین بار نام سینی زیر کابینی آسانسور را شنیده اید و شرکت های مختلفی را مشاهده کرده اید که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. ولی با وظیفه و به طور کلی با چیستی آن آشنایی ندارید. این بخش وظیفه خاصی را بر عهده گرفته است

در نگاه اول باید با خود سینی زیر کابین آسانسور آشنایی داشته باشید تا بتوانید وظیفه آن را به طور کامل بدانید. تعاریف مختلفی برای این سینی وجود دارد ولی اگر بخواهیم به دنبال یک تعریف ساده باشیم بهتر است این طور بگوییم که:

سینی زیر کابین که آسانسور تعبیه می شود به صورت یک صفحه قایم مسطح می باشد که یک لبه با شیب بسیار درازی دارد که محل نصب آن دقیقا در آستانه درب طبقه و یا به صورت دقیق تر در ورودی کابین است. کاربرد و وظیفه سینی زیر کابین آسانسور بسیار مهم و  حائز اهمیت می باشد که در ادامه می توانید از آن ها اطلاعات کاملی را به دست آورید.

 

هر آنچه باید درباره وظیفه سینی زیر کابین آسانسور بدانید

نام های مختلفی برای سینی زیر کابین آسانسور در نظر گرفته شده است که از رایج ترین های آن ها می توان به محافظ پا اشاره داشت. همانطور که اشاره شد وظیفه ای که این سینی با خود به همراه دارد بسیار مهم می باشد و به نوعی با جان و زندگی افراد بازی می کند.

برای اینکه بتوان ایمنی بالایی را برای مسافری که نجات یافته است، تامین کرد و از سقوط او از بخش کابین به داخل چاه جلوگیری نماید، از این سینی بهره گرفته می شود. پس به طور کلی می توان گفت اصلی ترین وظیفه سینی زیر کابین تامیت امنیت بالا می باشد.

البته این مورد تنها کاربرد و یا وظایف به حساب نمی آید و شاهد موارد دیگری نیز خواهید بود. به عنوان مثال از این سینی می توان برای ایجاد ایمنی بالا در سرویس کاری استفاده کرد. این ایمنی را پخی به وجود می آورد که در انتهای این سینی موجود می باشد.

هنگامی که درب هر یک از طبقات در زمان سرویس کاری باز می شود، در آن صورت  کابین باید به سمت بالا و یا پایین بیاید که توسط جامپر این اتفاق خواهد افتاد. در مرحله بعد قبل از اینکه کابین بیاید، پخی که در این سینی زیر کابین وجود دارد،  سرویس کار مورد نظر را با احتیاط بالا به سمت عقب حرکت می دهد و هدایت می کند.

در نهایت همین موضوع باعث خواهد شد تا کابین مانند یک گیوتین عمل نکند و سرویس کار در امنیت کامل باشد. از این رو این وظیفه سینی زیر کابین بسیار حائز اهمیت می باشد و به صورت دوره ای باید مورد بازرسی و بررسی قرار گیرد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار بزرگ و غیر قابل حل را با خود به همراه داشته باشد

می توان اینطور بیان کرد که اگر ابعاد و اندازه این سینی به درستی تعیین شود، به همان اندازه نیز شاهد عملکرد بهتر در تامین امنیت خواهید بود. به طور کلی برای هر 75 سانتی متر ارتفاع باید 10 سانتی متر خم سینی وجود داشته باشد.

 البته تنها رعایت کردن این موضوع اهمیت ندارد و در کنار آن باید مقاومت و محکم بودن ویژه ای را فراهم کنید. همچنین پایین ترین بخشی که یک کابین دارد باید با ریل های موجود حداکثر 0.15 فاصله را حفظ کند.

 البته مورد دیگری که اهمیت بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده این بوده جنس این سینی باید یا ورقی فلزی داشته باشد و یا از محکم ترین متریال های موجود ساخته شده باشد. پس توجه کردن به این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد.

 

کاربرد سینی زیر کابین آسانسور جیست؟

 سینی زیر کابین آسانسور جهت تامین ایمنی و جلوگیری از سقوط مسافران به عنوان محافظ پا نیز شناخته می شود این سینی ایمنی کابین را ایجاد می کند تا در صورتی که کابین دچار سقوط شود مسافران جان سالم ببرند. یکی دیگر از کاربرد های این سینی جهت ایمنی سرویسکاران می باشد.

 





:: برچسب‌ها: سینی زیر کابین ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: