آسانسور شیبدار
نوشته شده توسط : آسانسورچی

در آسانسورهای شیب دار اولیه، حرکت مورب کابین بر روی ریلهای راهنما ، به وسیله یک موتور محرک و سیم بکسل انجام می پذیرد. چرخهایی که حکم کفشک را در این آسانسورها ( آسانسور شیب دار ) به عهده داشتند، به دو صورت داخلی و بیرونی بودند. چرخهای داخلی بدون لبه بوده و روی ریلهای راهنما می لغزند ولی چرخهای بیرونی دارای لبه بوده و با درگیر شدن با ریل راهنما کابین را به سمت بالا و پائین هدایت می کردند.

مزایای آسانسور شیبدار

آسانسورهای شیب دار ( آسانسور شیب دار ) که در مسیری غیر از مسیر عمودی حرکت می کنند، کاربردهای مختلفی داشته، این آسانسورها می توانند سرویس دهی مکمل پله های برقی باشند.

این نوع آسانسور هم اکنون در کدام کشور ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؟

بسیاری از این آسانسورها هم اکنون در سیستم ایستگاههای متروی استکهلم در سوئد وجود دارد.

تاریخچه آسانسور های شیب دار

در آسانسورهای شیب دار اولیه، همیشه یک نفر اپراتور یا نگهبان در داخل کابین حضور داشت و در صورت بروز خطر یا احساس مشکل و یا هر دلیل دیگری که ادامه حرکت آسانسور با خطر مواجه می شد، نگهبان ترمز خطر را می کشید و این سیستم به صورتی بود که فکهای آن در ریلها و یا نوار چوبی همجوار و در امتداد ریلها فرو رفته و آسانسور متوقف می شد.

انواع آسانسور شیب دار:

آسانسورهای کششی
نیروی حرکتی در این نوع آسانسور ( آسانسور شیب دار ) از یک موتور که در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحی‌ها در پایین کنار چاهک و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده است تأمین می‌شود. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی وجود دارد که از یک سمت به کابین و از سمت دیگر به وزنه‌ های آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند. قرار گرفته است.
 
آسانسورهای هیدرولیک
آسانسورهای هیدرولیکی  ( آسانسور شیب دار ) نیز جای خود را در بین کاربران خانگی باز کرده‌اند. در اروپا بیش از 70 درصد از آسانسورهای زیر پنج طبقه هیدرولیک استفاده می‌شوند که از حسن های این نوع آسانسور می‌توان به نرمی حرکت در شروع حرکت اولیه، خرابی بسیار کم، سهولت در تعمیر، ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه‌ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم فولادی (بکسل)
 
آسانسورهای وینچی
نوعی آسانسور، که با زنجیر یا طناب فولادی(بکسل) آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به آن وارد می‌شود. در این نوع آسانسور قاب وزنه وجود ندارد.
 
آسانسورهای مغناطیسی
در این آسانسور ریل‌ و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه با مغناطیس دائم نقش استاتور الکتورموتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا می‌کنند. با اتصال جریان برق به استاتور آسانسور، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می‌ شود.
 
آسانسورهای کارگاهی
آسانسور کارگاهی تسریع‌ کننده ساختمان سازی و سازه‌ های بلند هستند. این آسانسور قادر است از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرد. این آسانسور قابلیت کار تا ارتفاع 500 متر و بالاتر را داشته و در ظرفیت‌های 1 و 1.5 و 2 تن تولید می‌شوند.




:: برچسب‌ها: آسانسور شیبدار ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: