آسانسور برج ایفل
نوشته شده توسط : آسانسورچی

برج ایفل بزرگترین سازه فلزی جهان است که بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا دارد. برج ایفل طی دو سال با مشارکت حدود ۸۵۰ نفر ساخته شد. برج ایفل از اتصال ۱۸۰۳۸ قطعه و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه درست شده است. ارتفاع برج ایفل ۳۲۴ متر بیان شده است که با ارتفاع یک ساختمان ۸۱ طبقه برابری می کند. به همین دلیل در ساخت آسانسور برج ایفل از تکنیک‌هایی استفاده شد که تا آن زمان بی‌سابقه بود. آسانسور برج ایفل که بادقت بسیار زیاد طراحی و ساخته شده بودند، امکان صعود امن هزاران بازدیدکننده را به بالای برج فراهم می‌کرد تا شانس تماشای پاریس از زاویه‌ای متفاوت برای این افراد مهیا شود.
ارتفاع برج ایفل

گوستاو ایفل، طراح و سازنده برج ایفل است که یکی از معروفترین بناهای گردشگری در جهان است. ارتفاع برج ایفل حدود ۳۲۴ متر است و تا قبل از احداث ساختمان کرایسلر در شهر نیویورک، بلندترین بنای جهان در زمان خود بود. اما در مورد آسانسور برج ایفل، هنوز زود است.

ایفل در سه سکو تقسیم بندی شده است. فاصله سکوی اول تا زمین ۵۷ متر است. سکوی دوم ۱۱۵ متر و سکوی سوم ۲۷۶ متر از سطح زمین فاصله دارند. رستوران و آنتن رادیویی بعد از این سه سکو قرار دارند.  در ساخت برج ایفل بیش از ۷۰۰۰ تن فولاد استفاده شده است که باعث شده وزن این برج بیش از ۱۰ هزار تن شود. این برج بلندترین سازه فلزی جهان محسوب می شود  که بلندترین برج شهر پاریس و چهارمین برج بلند کشور فرانسه می باشد.

آسانسور برج ایفل و ویژگی آن

آسانسور برج ایفل در سه سطح ساخته شده است و برای رسیدن به بالای برج نیاز است از سه آسانسور مجزا استفاده شود. بنابراین ابتدا باید خود را از زمین به اولین سطح برسانید. آسانسوری که شما را به اولین سطح می‌رساند شبیه به آسانسورهای معمولی که به طور عمودی بالا می‌روند نیست.  این آسانسور در پایه‌های برج ایفل و به شکل مورب و قطری حرکت می‌کند.  در آسانسور سطح بعدی از آسانسور معمولی استفاده شده است.

میزان مسافت طی شده توسط آسانسور برج ایفل طی یک سال در حدود ۱۰۳ هزار کیلومتر در طول برج است. این میزان مسافت معادل دو بار سفر به دور کره زمین است. آسانسورهای برج ایفل به ترتیب در ارتفاع ۱۹۰ فوتی، ۳۷۶ فوتی و ۹۰۰ فوتی قرار دارند. این آسانسورها که با دقت بسیار زیاد طراحی و ساخته شده اند، امکان صعود امن هزاران بازدیدکننده را به بالای برج فراهم می‌کنند تا شانس تماشای پاریس از زاویه‌ای متفاوت برای مسافران مهیا شود.

جالب است بدانیم تعداد پله ها از سطح زمین تا اولین طبقه حدود ۳۰۰ پله است. البته برای رسیدن به بالاترین نقطه برج باید تعداد ۱۶۶۵ پله را طی کرد.

 





:: برچسب‌ها: آسانسور برج ایفل ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: