معایب و محدودیت آسانسور هیدرولیک
نوشته شده توسط : آسانسورچی

« معایب و محدودیتهای آسانسورهای هیدرولیکی»

1- محدودیت طول مسیر حرکت : این آسانسورها به طور معمول برای مسافربر تا 7 الی 8 طبقه با جک غیرمستقیم و یا جک تلسکوپی سه مرحله ای مستقیم استفاده می شوند چون محدودیت افزایش طول جک را از لحاظ طراحی و ساخت برای سازنده ایجاد می کند. 

2- محدودیت سرعت حرکت کابین : با توجه به نیاز آسانسورهای هیدرولیکی به انتقال روغن جهت جابه جایی، به ندرت می توان از آن برای سرعتهای 1m/s و یا بالاتر استفاده نمود زیرا در این صورت نیاز به موتور و پمپی بسیار قوی و گران خواهیم داشت که طراحان را دچار مشکل می کند. 

3- قدرت مورد نیاز موتور آسانسورهای هیدرولیکی معمولاً بیش از آسانسورهای کششی است لذا جهت رساندن برق به موتور خانه باید از کابلهای برق متناسب با قدرت موقته استفاده نمود تا از افت ولتاژ جلوگیری گردد. 
(استفاده از روش مدار ∆-λ در کیلو وات های بالای 6 kw توصیه می گردد) 

4- محدودیت تعداد استارت در ساعت : که معمولاً برای آسانسورهای مسافری حداکثر 90 و برای خودروبرها حداکثر 45 می باشد. جهت رفع این نقیصه می توان از سیستم خنک کننده Cooling System در پاوریونیت استفاده کرد. 

5- هزینه های نصب و نگهداری بالا یکی از ملاحظات کارفرمایان برای خرید این سیستمها می باشد مخصوصاً در سیستمهایی که جک در داخل چاله نصب گردیده، حفر چاله جک و سوراخ کردن زیرزمین، عدم دسترسی به سیلندر و پیستون در صورت خرابی، نشست روغن و ...... بر عیب فوق می افزاید. 

6- توان مصرفی بالا: بدلیل راندمان پائین سیستمهای هیدرولیکی نسبت به کششی، از موتور با توان بالاتر جهت جابه جایی یک ظرفیت یکسان استفاده می شود که این امر باعث افزایش برق مصرفی می گردد. 

7- آسانسورهای هیدرولیکی، دستگاههایی هستند که حرارت فراوان ایجاد می کنند زیرا کلیه انرژی که در پائین آوردن آسانسور بکار می رود تبدیل به حرارت شده و در نتیجه روغن موجود در تانک حرارت را جذب کرده و درجه آن بالا می رود. 

8- تغییرات و درجه حرارت روغن هیدرولیک، عملکرد آسانسورهای هیدرولیکی را دستخوش نوسان می کند، لذا بایستی که حرارت اتاقک نگهدارنده پاوریونیت را همواره کنترل نمود تا تغییرات حرارت روغن به حداقل برسد. 
(مثلاً خارج شدن از لول بعد از استفاده نکردن مدت طولانی از آسانسور) 

9- سیستم پرفشار هیدرولیک و تجهیزات مربوطه مرغون که لازمه نصب بیشتر آسانسورهای هیدرولیک می باشند در معرض حملات شیمیایی، مکانیکی و الکترونیکی قرار داشته که می تواند موجب نشت روغن از سیلندرهای هیدرولیک گردند. (روکش مخصوص و ایزوگام بدنه سیلندر) 

10- عدم نصب صحیح و تراز نبودن جک، بتدریج صدمات غیرقابل جبرانی را به کاسه نمدها و بخش پکینگ سیلندرهای هیدرولیک وارد می نماید. 

11- نصب و بازرسی از جکهایی که نیاز به حفر چاه عمیق دارند ممکن است با موانع زیرزمینی فراوان از قبیل سنگ سخت، ریزش آب، نشت روغن و .... به چاله جک ، برای نصاب و سرویس کار بهمراه داشته باشد. 

12- این آسانسورها برای فروشگاههای بزرگ چندین طبقه و بیمارستانهای بیش از چهار طبقه با ترافیک بالا مناسب نیستند. 

13- خطر شل شدن طناب فولادی برای آسانسورهای با عملکرد غیرمستقیم همواره وجود دارد که وسیله ای باید در صورت بروز شل شدگی موجب توقف آسانسور و نگهداشتن آن در همین وضعیت گردد (فنر زیر کاراسلینگ). 

 





:: برچسب‌ها: آسانسور هیدرولیک ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: