اینورتر آسانسور
نوشته شده توسط : آسانسورچی

اینورتر آسانسوری چیست؟

یکی از متداول ترین مسائلی که امروز در ساختمان ها مورد توجه قرار می گیرد؛ بهبود عملکرد آسانسور ها است اما در تمامی روش های استفاده شده هیچگاه توجهی به انرژی و نحوه مصرف آن نشده است.

مواردی مانند محدودیت فضا، قابلیت اعتماد بودن محصول و راحتی افراد در آسانسور نگرانی اصلی تامین کنندگان بوده است؛ اما در چند سال گذشته نگرش افراد برای استفاده درست از انرژی و صرفه جویی در آن و هزینه ها باعث شده است تا رقابت بین تامین کنندگان آسانسور ایجاد شود.

جریان مستقیم از طریق دستگاه اینورتر صنعتی تبدیل به جریانی متناوب خواهد شد. اینورتر در محیط های صنعتی، تجاری، فناوری اطلاعات و … به کار برده میشود. برای مثال اینورتر آسانسور در محیط های صنعتی و تجاری پر کاربردتر است.

با افزایش تعداد ساختمانهای مرتفع در شهرها، آسانسورها اهمیت بیشتری کرده اند. عملکرد پیوسته ی آسانسورها برای کاربرد های کارآمد ضروری است. معمولا اغلب افرادی که خواهان اینورترهای آسانسور هستند زمانی اینورتر را قابل اعتماد می دانند که آسانسور حتی در هنگام خرابی برق سرویس دهد. برخی از این اینورترها  با سیستم های تولید برق با ظرفیت بالا در آسانسور هایی هستند که به صورت کاملا دیجیتال عمل می کنند.

همانطور که گفته شد اینورتر آسانسور برای مشاغل و ساختمان های صنعتی و تجاری و محیط هایی که در آن افراد دارای بارهای حساس و خاص هستند ، استفاده می شود.

موارد استفاده و کاربردهای اینورتر آسانسوری

همانطور که می دانید اینورتر در چند سال اخیر با استقبال خوبی روبه رو شده است. این دستگاه در موارد کاربردی دارد که از جمله آن ها می توان به اینورترهای با گشتاور متغیر برای پمپ و فن، اینورتر با گشتاور ثابت برای آسانسور و نوار نقاله و جرثقیل، اینورتر با فیدبک های خاص برای اکسترودرها اشاره کرد؛ که ما در ادامه به بررسی اینورتر آسانسوری می پردازیم.

مزایای استفاده از اینورتر آسانسوری

اینورتر آسانسوری دستگاهی الکترونیکی است که به وسیله آن می توان سرعت موتورهای سه فاز را کنترل کرد در واقع همان کنترل دور موتور است . همچنین تغییر جهت دور موتور به راحتی و بدون نیاز به کنتاکتور توسط اینورتر صنعتی انجام می گیرد.

برای خاموش و روشن کردن موتورها دیگر لازم به قطع و وصل مجدد برق نیست، با یک اینورتر آسانسور این عمل صورت میگیرد.

استفاده از اینورتر آسانسوری همچنین به کاهش ضربه های مکانیکی و در نتیجه افزایش عمر قسمت مکانیکی کمک می کند. حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور، حفاظت موتور در برابر اضافه بار از دیگر موارد استفاده ی اینورتر آسانسوری است.

همچنین اینورتر برای جلوگیری از سوختن موتور و خطرهای ناشی از آن، زمانی که بار موتور از حد مجاز بالاتر رود، به صورت خودکار آن را خاموش کرده و از طریق کدخطا به کاربر اطلاع خواهد داد.

انواع اینورتر آسانسوری

از نظر توان موتور توان اینورتر هم نیز متفاوت است. اینورترها از نظر نوع موتور، ولتاژ ورودی، حداکثر جریان متفاوت هستند

 





:: برچسب‌ها: آسانسور،اینورتر آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: