چه عواملی منجر به فرسوده شدن آسانسور میگردد
نوشته شده توسط : آسانسورچی

عامل اصلی فرسودگی و خرابی

آسانسور، همانند هر وسیله‌ی مکانیکی دیگر – مانند خودروها – نیازمند سرویس است. به طور دقیق‌تر قطعات آسانسور هر چند وقت یک بار نیازمند بازرسی هستند و باید پیشگیری‌های لازمه انجام شده تا از خرید قطعات آسانسور بدلیل سهل‌انگاری و تحمیل هزینه‌های گزاف جلوگیری شود. در یکی از آخرین مطالعات انجام شده درباره‌ی خرابی این دسته از وسایل حمل و نقل که در ایالات متحده انجام شد، این مسئله روشن شد که علت بیش از ۸۰ درصد خرابی‌های ثبت شده در شهر نیویورک خصوصاً در فضاهای عمومی، در عدم سرویس به موقع و یا حتی عدم سرویس به طور کلی نهفته است. همانطور که مشخص است علت اصلی فرسودگی و خرابی در عدم دریافت به موقع سرویس و بازرسی می‌باشد. به بیان دیگر می‌توان گفت بیشتر خرابی‌ها عاملی انسانی دارد و علت اصلی را می‌توان در سهل‌انگاری جست. پس به سادگی می‌توان با سرویس به موقع از تعمیر آسانسور تا مدت زیادی جلوگیری کرد.

 

خطای مصرف‌کننده

به بیان ساده می‌توان گفت که هر یک از استفاده‌کنندگان از آسانسور می‌توانند موجب خرابی و فرسودگی آن شوند. بله، عدم استفاده‌ی صحیح از این وسیله‌ی حمل و نقلِ مشکل‌گشا می‌تواند موجب بروز مشکلاتی شود که بار آن را باید حساب بانکی شما متحمل شود. استفاده‌ی ناصحیح می‌تواند شامل سوار شدن بیش از حد ظرفیت، استفاده‌ی نا به ‌جا مانند حمل بارهای سنگین و اشیای نوک‌‌تیز و آسیب‌زننده و بالا و پایین پریدن در محیط کابین باشد. سوار شدن بیش از ظرفیت و یا بار کردن بیش از حد اعلام شده می‌تواند آسیب‌هایی جدی به کابل، موتور، و دیگر قطعات وارد سازد که در برخی اوقات نیز می‌تواند حادثه‌ساز باشد. پس رعایت دستورالعمل‌های استاندارد که در تمامی کابین‌ها وجود دارد یکی از راه‌های پیشگیری از فرسودگی و تعمیرات آسانسور به طور مداوم می‌باشد.

 

 

قطعات نامرغوب

خوشبختانه امروزه این دسته از وسایل حمل و نقل از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و استانداردهای تولیدی امروزی با استانداردهای گذشته غیرقابل مقایسه است. این وسایل امروزه از سامانه‌های ایمنی بسیاری برخوردار هستند و از ریزپردازنده‌هایی در آن‌ها استفاده شده که هم میزان ایمنی را افزایش داده و هم اصطحلاک را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند. اما همچون تمامی بازارهای تولیدی، کالاهای بی‌کیفیت در این بازار نیز وجود دارند. پس در صورت نیاز به تعمیرات حتماً از کیفیت قطعات خریداری شده اطمینان حاصل کنید و از خرید قطعات آسانسور بی‌کیفیت بر حذر باشید؛ چرا که قطعات بی‌کیفیت نه تنها موجب افزایش هزینه‌های شما در آینده می‌شوند بلکه می‌توانند جان شما را به خطر بیاندازند. همیشه افرادی هستند که به فروش قطعات آسانسور بی‌کیفیت می‌پردازند و می‌توانند با ارائه‌ی قیمت‌های پایین‌تر شما را اغوا نمایند.

 





:: برچسب‌ها: عوامل موثر در فرسایش آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: