مراحل خوردگی شیار فلکه گیربکس
نوشته شده توسط : آسانسورچی

مراحل خوردگی شیار فلکه اصلی گیربکس آسانسور

یکی از دلایل مهم خوردگی سطح شیار فلکه آسانسورهای کششی، در امتداد نبودن سیم بکسلها می باشد، در صورتیکه امتداد سیم بکسلها با فلکه اصلی از حالت مستقیم خارج و به یک طرف گرایش پیدا نماید به صورتیکه باعث چرخش سیم بکسل گردد (در عمل سیم بکسل در حین حرکت، به صورتی مثل تابیدن به دور خود می چرخد) شاهد افزایش اصطکاک و در نتیجه شروع خوردگی شیار فلکه از سمتی که کشش بیشتری دارد خواهیم بود.

متفاوت بودن قطر سیم بکسل نسبت به سایز شیار نیز یکی از عوامل سایش می باشد(مثل اینکه شیار فلکه برای سیم بکسل نمره 10 ماشینکاری شده باشد اما از سیم بکسل نمره 11 استفاده شود و یا بالعکس)

موضوع سرخوردگی سیم بکسلها

شاید سیم بکسلها از یک نوع است، یا راستگرد، یا چپ گرد. در صورتیکه باید به نتاسب تعداد باید از هر دو نوع استفاده شود.

(در گذشته ارسال سیم بکسل توسط شرکت ایران شیندلر به صورت چپ و راست بود، یعنی اگر برای آسانسور 5 حلقه سیم بکسل ارسال می شد، دو حلقه راستگرد و سه حلقه چپگرد و یا بالعکس بود)

تابیدگی زیاد داشتن یک یا چند رشته سیم بکسل نسبت به دیگر سیم بکسلها(چون تابش سیم بکسل ها در ابتدای قرقره با انتهای قرقره متفاوت بوده و هر چه به انتها نزدیکتر باشد تابش بیشتر است، لذا باید تمام رشته ها به یک اندازه تاب گیری شود، شاید بعضی از رشته ها کمتر تاب گیری شده است)

ناهمگونی کشش یکنواخت سیم بکسل های روی فلکه اصلی نسبت به هم

کوچک بودن قطر فلکه اصلی (هرچه سطح اتکاء سیم بکسل روی شیار فلکه بیشتر باشد، عمر فلکه بیشتر خواهد بود)

نامرغوب بودن مواد فلکه اصلی و خواص فیزیکی  آن

ارتعاشات غیر عادی سیم بکسلها

استفاده از سیم بکسل نامناسب

عدم "تزریق روغن ویژه سیم بکسل" (روانکاری سیم بکسل) در زمان مربوطه

خشک شدن هسته مرکزی سیم بکسلها

خوردگی فلکه هرزه گرد

عموما تمام دلایلی که باعث عدم انطباق سیم بکسل و شیارهای فلکه باشد باعث خوردگی آن میگردد ، که علاوه بر مطالب ذکر شده عوامل دیگر مانند

1 : عدم انطباق راستای فلکه گیربکس و هرزگرد

2 : عدم‌ کشش یکسان سیم های بکسل

3 : عدم رعایت سایز سیم بکسل و شیارهای فلکه

4 : نرمی و استاندارد نبودن جنس فلکه

5 : عدم همراستایی سیم های بکسل ( شاقول نبودن )

6 : تراز نبودن شاسی یا تخریب زیرساخت به مرور زمان و ایجاد حالت الاکلنگی

7 : جنس نامناسب و نا مطلوب سیم های بکسل

8 : دقیق نبودن زاویه آلفا بصورتی که باعث هرزگردی سیم های بکسل به صورت متوالی گردد

9 : دقیق نبودن فاصله شیارهای فلکه

10 : ایجاد پارگی یا زائده بروی سیم های بکسل





:: برچسب‌ها: فلکه گیربکس ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: