نوشته شده توسط : آسانسورچی

انواع کفشک های غلطکی رولر ، ثابت و لغزشی آسانسور

کفشک آسانسور چیست و محل نصب آن کجاست ؟

کفشک راهنمای آسانسور در بالا و پایین کابین آسانسور و وزنه تعادل نصب می گردند و با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده را ایفا می کند. عملکرد و کیفیت کفشک های راهنما و ریل ها بیشتر از هر وسیله دیگری در سیستم آسانسور، بر روی راحتی حرکت تأثیر دارند.

محل نصب کفشک غلطکی روی کابین آسانسور

انواع کفشک های آسانسور عبارتند از :

    کفشک ثابت

    کفشک لغزشی

    کفشک غلطکی ( رولر )

کفشک های رولر ( غلطکی ) آسانسور

کفشک رولر دارای طراحی ویژه ای است که دارای بدنه فلزی محکم که غلتک ها روی آن نشسته که پشت هر یک از این غلتک ها فنر های جلو برنده ای که باعث می شود غلطک ها دايم به سه مقطع ریل بچسبد و حرکت کابین را بدون استرس گرداند .جنش رولر ها پلی اورتان می باشد و غلطک ها بر روی بلبرینگهای روغن کاری شده می چرخند . کفشک رولر روی ریل های خشک حرکت می نمایند و گارد فلزی روی رول ها ،غلتک ها را محافظت می کند. تعداد چرخش رول ها برای کابین نباید ار 450 دور در دقیقه تجاوز کند برای قاب وزنه نیز 950 دور ماکسیمم چرخش می باشد.

کفشک های رولر ( غلطکی ) آسانسور

کابین و قاب وزنه توسط کفشک در امتداد ریلهای راهنما حرکت می کنند ، این قطعات در وهله اول مانع از خروج کابین در مسیر تعیین شده و در وهله ی دوم هدایت کابین در امتداد ریلها می باشد. کفشکهای از نوع چدن بوده و دارای لنت کاملا صاف جهت هدایت دقیق کابین و قاب وزنه به دور از هرگونه حرکت اضافی می باشد. لنت های کفشکها می بایست دارای مقاومت کافی در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک بر روی ریلها باشد در غیر این صورت خوردگی لنت های نامرغوب باعث افزایش تلورانس حرکت سطحی کابین ( در دو جهت چپ و راست و  عقب و جلو) شده و این قضیه باعث بهم خوردن تنظیمات آسانسور (علی الخصوص تنظیمات درب ها) میگردد در نتیجه خرابی های آسانسور افزایش خواهد یافت. مسئله دیگر پیچ تنظیم کفشک راهنمای کابین می باشد. این پیچ جهت ریگلاژ فاصله میانی لنت و بدنه کفشک بکار میرود، درواقع این پیچ باعث کاهش یا افزایش طول کفشک راهنمای کابین آسانسور شده و در صورتیکه کفشک از نوع نامرغوب انتخاب گردد این پیچ توانایی حفظ طول تنظیم شده را نخواهد داشت و درنتیجه فاصله لنت و کفشک بطور بی مورد کاهش و یا افزایش خواهد یافت که این مساله نیز همانند لنت باعث بهم خوردن تنظیمات آسانسور (علی الخصوص تنظیمات درب ها) میگردد .

در تصویر زیر تفلون داخلی کفشک ثابت و لغزشی را مشاهده می نمایید :

تفلون داخلی کفشک ثابت و لغزشی آسانسور

کفشک آسانسور

کفشک ثابت و لغزشی آسانسور

طریقه انتخاب و نصب درست و مناسب کفشک های آسانسور

    برای سرعت تا 1 متر بر ثانیه از کفشک های لغزشی قابل تنظیم برای کابین و کفشک لغزشی ثابت برای قاب وزنه استفاده می کنیم.

    برای سرعتهای بیش از یک متر برثانیه باید از کفشک های غلطکی یا همان کفشک رولر استفاده می کنیم. وجود کفشک رولر سبب کاهش صدای حرکت می شود و نیز کفشک های غلطکی کفیت حرکت را بالا می برد. کفشک رولر باعث کاهش اصطکاک می شود همین امر نیز موجب صرفه جویی انرژی می شود.

 

نکات ایمنی برای نصب کفشک های راهنمای آسانسور

    قبل از انتخاب کفشک باید به نوع آسانسور و سرعت و وزن آن توجه نماییم.

 



:: برچسب‌ها: انواع کفشک ها ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

کلاف بندی

 

با در نظر گرفتن اندازه های به دست آمده از چاه، آهن آلات کلاف را برش می دهیم. در آسانسورهای وزنه پشت هر کلاف، یک ناودانی پشت چاه با ابعاد عرض چاه و دو مورد نیز برای طرفین با ابعاد عمق چاه در نظر گرفته می شود. در ورودی آسانسور از کلاف استفاده نمی شود. در ضمن، کلاف ها باید به صورت تراز اجرا گردند.

تعداد کلافها :

    یک کلاف در چاه با فاصله 30 سانتی متر از کف آن

    سایر کلاف ها با فاصله مینیمم 120 تا ماکسیمم 250 سانتی متر از یکدیگر

    یک کلاف با فاصله 30 سانتی متر زیر کلاف دال

در آن دسته از آسانسورها که عرض ورودیشان بزرگ تر از عمقشان می باشد، وزنه کناری منظور می شود که برای این فضا، ناودانی مورد استفاده به شکل یو ایجاد می شود. اندازه داخل به داخل فرم مذکور بسته به اندازه دهنه ریل متفاوت است.

اندازه مفید داخل به داخل این یو با توجه به دهنه ریل وزنه فرق میکند برای دهنه ریل وزنه 84 ابعاد مفید داخل به داخل حداقل 100*23 سانتیمتر میباشد.

کلاف دال:

    کلاف دال بایستی ناودانی یا تیرآهن 18 یا 20 باشد. (حداقل از 16 کم تر نباشد.)

    این کلاف را بایستی دور تا دور چاه چرخاند. (هر چهار سمت)

    اگر آهن کلاف از نوع ناودانی است، قسمت فرو رفته آن باید به سمت درون چاه قرار بگیرد.

    برای محکم کردن این کلاف باید به غیر از جوش دادن از نبشی های زیر سری نیز بهره گرفت.

    کلاف باید به صورت تراز اجرا شود.

دیگر نکات شاسی کشی آسانسور

بعد از این که آهن آلات نصب شدند، باید سریعا از ضد زنگ استفاده کرد.

باید این را در نظر گرفت که در رابطه با بارهای وارده بر اسکلت چاه آسانسور، با در نظر داشتن شرایط چاه در وضعیت عادی، به غیر از نیروی حاصل از ریل ها، بقیه وزن تجهیزات بر دال بتنی که سطح زیر موتور می باشد، اعمال می شود.

اگر کارفرما در محکم سازی و مسلح کردن دال بتنی دقت کافی به خرج ندهد، شرکت ارائه دهنده خدمات باید در هنگام اجرای مکانیک آسانسور، بار استاتیکی آن را روی کلاف آهن دال اعمال کند، به این شکل که دو تیر آهن 16 با ابعاد معادل عرض یا عمق چاه فراهم شده و دو سر کلاف تیر آهن دال به این دو تیر آهن متصل می شود. شاسی موتور روی این دو جای خواهد گرفت. به این شکل، بار اسکلت آسانسور روی کلاف تیر آهن دال و کل شاسی کشی اعمال می شود و هیچ وزنی به دال بتنی تحمیل نخواهد شد.



:: برچسب‌ها: کلاف بندی آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور تجهیزی پرکاربرد در صنعت برق می‌باشد و در ولتاژها و جریان‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شوند

کنتاکتور چیست؟ چه ساختاری دارد؟ طرز عملکردش به چه صورت است؟

در ساده ترین تعریف، کنتاکتور یک دستگاه سوئیچیگ(کلید زنی)  الکتریکی است که برای خاموش و روشن کردن یک مدار الکتریکی استفاده می‌شود.

کنتاکتور یک نوع خاص از رله است اما یک تفاوت پایه ای بین کنتاکتور و رله وجود دارد و آن اینست که کنتاکتور بیشتر در دستگاه‌هایی کاربرد دارد که ظرفیت تحمل جریان بالاتری دارند درحالیکه رله برای دستگاه‌هایی با جریان پایین تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنتاکتور ساختاری به هم پیوسته دارد و به راحتی قابل نصب است.

ساختار کنتاکتور به چه صورت است؟

به طور معمول کنتاکتور دارای چندین کنتاکت می‌باشد. کنتاکت‌ها بیشتر از نوع کنتاکت باز(به انگلیسی Normally Open به اختصار NO) هستند و همین کنتاکت‌ها هستند که قدرت عملکردی را در زمانی که بوبین کنتاکتور برق دار شده است برای بار فراهم می‌کنند. کنتاکت‌های کنتاکتور توانایی باز و بسته شدن سریع را دارند که به همین سبب برای تحمل بارهای بزرگتر مناسب می‌باشند.کنتاکتور بیشتر همراه با موتورهای الکتریکی  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کنتاکتور می‌تواند رنج وسیعی از جریان را پوشش دهد و در هر یک از این آمپراژها  از جریان‌های کم تا هزاران آمپر و ولتاژهای 25 ولت تا هزاران ولت مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه براین در ابعاد مختلفی از ابعاد کوچک دستی تا سایزهای بزرگتر در بازار موجودند. کنتاکتور به این دلیل بیشتر در بارهای با جریان بالا مورد استفاده می‌باشد که ظرفیت بالایی برای عملکرد در جریان‌های بالای 5000 آمپر و توان‌های بالاتر از 100کیلووات  دارد.

زمانی که موتورهای جریان بالا قطع می‌شوند، تولید قوس الکتریکی می‌کنند. برای کاهش و کنترل این نوع آرک (قوس) می‌توان از کنتاکتور استفاده نمود.

قاعده کلی عملکرد کنتاکتورها چگونه است؟

نحوه عملکرد کنتاکتور بسیار ساده می‌باشد، جریانی که در کنتاکتور جریان دارد، بوبین کنتاکتور را برق دار می‌کند سپس بوبین برق دار شده یک میدان مغناطیسی را ایجاد می‌کند.

این میدان باعث حرکت جوشن(آرمیچر)  کنتاکتور می‌شود و در نهایت مدار بین کنتاکت‌های ثابت و متحرک کنتاکتور توسط یک کنتاکت بسته(به انگلیسی Normally Close به اختصار NC)  تکمیل می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا جریان از طریق کنتاکت‌ها به بار منتقل شود. زمانی که جریان کنتاکتور قطع شود، بوبین بی برق شده و مدار را باز می‌کند.

از آنجا که کنتاکتور برای باز و بسته شدن سریع کنتاکت‌ها طراحی شده است، کنتاکت‌های متحرک به سرعت با کنتاکت‌های ثابت برخورد می‌کنند و از جای خود به طرف بالا  جهش می‌کنند.

در بسیاری از کنتاکتورها برای جلوگیری از این نوع جهش‌ها از کنتاکتور با اتصالات دو راهه استفاده می‌شود. ورودی جریان به بوبین کنتاکتور ممکن است acیا  dc باشد

مقدار کمی‌از جریان جاری در کنتاکتور توسط بوبین  مصرف می‌شود، برای کاهش این برق مصرفی، مدارات اقتصادی به کار گرفته می‌شوند که هزینه برق هدر رفت را کاهش دهد.



:: برچسب‌ها: کنتاکتور آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آرام بند درب آسانسور با توجه به وزن زیاد درب ها از اهمیت زیادی برخوردار است. تاریخچه این قطعه در ایران به زمانی بر می گردد که با تحریم شدن ایران با کمبود وسایل مصرفی آسانسور از جمله دیکتاتور درب آسانسور مواجه شدیم ، مهندس های داخلی سعی کردند تا این قطعه را تولید کنند و نکته جالب این ماجرا آنجاست که این قطعه را با دمونتاژ کردن و مهندسی معکوس کردن دیکتاتور شیندلر و اونسا به آرام بندی کاملا ایرانی دست یافتند. متأسفانه بسیاری از سرویس کار ها و نصب کننده های آسانسور از این تاریخچه بی اطلاع بوده و حتی نمی دانند که این قطعه در ایران تولید می شود و همه به دنبال خرید این قطعه از دیگر کشور ها می باشند.

آرام بند درب آسانسور یا دیکتاتور درب آسانسور مسئله این است!

 

در آسانسورهای کششی با درب های لولایی قطعه ای به نام دیکتاتور درب آسانسور در بالای تمامی درب های لولایی قرار دارد. وجود این قطعه بسیار کمک می کند تا درب ها به آرامی بسته شوند هر چند که شما درب را محکم ببندید این قطعه از به شدت بسته شدن درب ، جلوگیری می کند.پس خیالتان راحت باشد هر چقدر هم که روز بدی داشته باشید و بخواهید همه درب ها را پشت سرتان محکم ببندید قطعه دیکتاتور در بالای درب لولایی آسانسور کششی باعث می شود تا صدای محکم بسته شدن درب حتی به گوشتان نرسد.

اجزاء تشکیل دهنده آرام بند درب آسانسور

 

این قطعه سیستم و مکانیزم بسیار پیچیده ای دارد که اجزاء آن ظریف و در هم تنیده اند،دیکتاتور قطعه ای است مکانیکی هیدرولیکی که از محکم بسته شدن درب لولایی آسانسور جلوگیری می کند. شاید باورش سخت باشد اما دیکتاتور بر خلاف ظاهر و کار ساده ای که انجام می دهدبه هیچ عنوان قطعه ساده ای نیست و از اجزاء بسیار زیادی تشکیل شده استحتی شمار تعداد قطعاتی که در آرام بند استفاده شده است به ۴۰ قطعه نیز می رسد. از اصلی ترین اجزاء این قطعه می توان به مخزن روغن و سیلندر و پیستون کوچکو یک چرخ غلتان (قرقره) و چند قطعه فلزی دیگر که وظیفه نگهداری این قطعهروی درب بازشو را دارند نام برد. طراحی این قطعه باید  دارای گواهی نامه استاندارد TESK و منطبق بر گواهینامه CE طراحی شده باشد.

 

آرام بند آسانسور,آرام بند درب آسانسور,انواع دیکتاتور درب آسانسور,

زمان تعویض دیکتاتور (آرام بند)

 

عمر مفید دیکتاتور بین ۵ تا ۷ سال می باشد و چون قطعه مصرفی می باشد امکان دارد زمان منقضی شدن این وسیله بسته به شرایط و مقدار استفاده از آن زودتر یا دیرتر باشد.

 

تنظیم آرام بند درب آسانسور,تولید دیکتاتور اسانسور,دیکتاتور درب آسانسور,

طریقه تنظیم آرام بند درب آسانسور

 

برای تنظیم آرام بند درب آسانسور بر روی دیکتاتور یک پیچ تنظیمی وجود دارد که می تواند سرعت باز یا بسته شدن چرخ غلتان (قرقره) آرام بند درب آسانسور را تنظیم کند ، معمولا پیچ تنظیم روی دیکتاتور یا پیچ آلن خور است یا پیچ دو سو می باشد بنابراین برای تنظیم این قطعه به یک پیچ گوشتی دو سو یا یک آچار آلن نیازمندید. محل قرار گیری پیچ تنظیم در انتهای میله پیستون و در واقع سوزن تنظیم خروجی روغن می باشد. به منظور آرام بسته شدن درب آسانسور می بایست، پیچ دیکتاتور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و همچنین برای سریع تر بسته شدن درب آسانسور نیاز است که پیچ تنظیم را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید .

 

قیمت دیکتاتور آسانسور جان لیفت,نحوه تنظیم دیکتاتور درب آسانسور,آرام بند آسانسور,

 

نکته بسیار مهم: دیکتاتور در فصول سرما و گرما دچار تغییراتی می شود که می بایست سرویس کار آسانسور برای تنظیم مجدد درب ها وقت بگذارد و جالب است بدانید که علت این خرابی سرمای زیاد زمستان می باشد که روغن را سفت و منجمد می کند بنابراین سرعت حرکت پیستون خیلی آرام تر می شود و درب آسانسور سخت تر بسته می شود.

 

آرام بند درب آسانسور,انواع دیکتاتور درب آسانسور,تنظیم آرام بند درب آسانسور,

انواع دیکتاتور درب آسانسور

 

در بازار ایران اکثر نصاب ها از دیکتاتور های جان لیفت canlift ترکیه ای استفاده می کنند اما آرام بند های پارس لیفت (ایرانی) و دیکتاتور آلیفت و اونسا(onsa) و ساس (Sas) نیز دیکتاتور های بسیار خوبی برای درب های لولایی آسانسور کششی می باشند.

محل نصب آرام بند درب آسانسور

 

طریقه نصب آرام بند ها بسیار ساده می باشد زیرا سازنده درب های لولایی خود نیز جایی را برای نصب این قطعه در بالای درب  قرار داده است که می توانید این قطعه را توسط یک بست فلزی به همراه دو پیچ در بالای درب لولایی نصب کنید.



:: برچسب‌ها: آرام بند درب آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

چگونه آسانسورها از انرژی استفاده می کنند

آسانسور چقدر انرژی مصرف می کند؟

از نظر علمی ، برای بالا رفتن با پله ها،شما باید وزن بدن خودتان را در در جهت خلاف گرانش زمین به سمت بالا بکشید.

انرژی که شما صرف تبدیل انرژی پتانسیل می کنید،بنابراین پله هایی که از آن ها بالا می روید، انرژی بالقوه شما را افزایش می دهد.

(بالا رفتن) یا انرژی بالقوه شما را کاهش می دهد (پایین رفتن).

این یک مثال عملی از قانون حفاظت از انرژی می باشد.

واقعیت این است که شما هیچ تفاوتی را حس نمی کنید.

اما شما انرژی بالقوه بیشتری در طبقات بالای ساختمان نسبت به طبقات پایین تر دارید.

برای یک دانشمند، آسانسور یک دستگاه ساده ای است که انرژی پتانسیل فرد را افزایش یا آن را کاهش می دهد.

بدون آنکه نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد.

در آسانسور وقتی که در حال صعود کردن هستید انرژی پتانسیل را به شما منتقل می کند.

هنگامی که در حال فرود آمدن هستید انرژی پتانسیل را از شما می گیرد.

در تئوری،این موضوع آسان به نظر می رسد.

نیاز  استفاده اسانسور از انرژی

آسانسور نیازی به استفاده از انرژی زیادی نخواهد داشت چون همیشه به همان اندازه ای که انرژی می دهد(وقتی که بالا می رود) را باز می گرداند(وقتی که پایین می آید).

متاسفانه این موضوع آنچنان ساده نیست.

اگر تمام آسانسورها یک بالابر ساده بودند با یک کابین که بر روی یک قرقره قرار گرفته که از انرژی قابل توجهی برای بالا بردن  استفاده می کرد

اما هیچ راهی برای بازگرداندن آن انرژی نداشت : انرژی هنگامی که مسافران فرود می آیند به سادگی و آسانی با اصطکاک در کابل ها و ترمز ها گم می شود(با تبدیل شدن به هوا و اتلاف گرما).



:: برچسب‌ها: چگونه اسانسور ها از انرژی استفاده میکنن ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

شالتر‌ها یا میکروسوئیچ‌ها قطعاتی هستند که در ابتدا و انتهای چاله آسانسور نصب می‌شوند تا از خطرات احتمالی مانند برخورد کابین با کف و یا سقف جلوگیری شود و بسته به نوع تابلوفرمان مورد استفاده، ممکن است در هر ردیف از ۴ یا ۶ عدد شالتر استفاده شود
این قطعه همچون کلید قطع و وصلی است که بر اثر تماس مکانیکی قطعه‌ای دیگر نظیر کابین با آن، باعث قطع یا وصل جریان در یکی از مدار‌ها (عموما مدار‌های مربوط به ایمنی آسانسور یا بالابر) می‌شود.

به این ترتیب بعنوان مثال اگر از تابلوفرمان استفاده نماییم آنگاه سه عدد شالتر در بالای چاله و سه عدد شالتر در انتهای چاله نصب می‌شوند و هر کدام وظایف خاصی را ایفا می‌کنند.


شالتر‌ها در دو مدل ساخته و عرضه می‌شوند که عبارتند از::

شالتر پروانه‌ای (عقربه‌ای)
شالتر غلطکی ان اف NF

شالتر‌های پروانه‌ای

نصب آسان تری دارند، اما متاسفانه هم خرابی آن‌ها بیشتر و هم دقتشان پایین‌تر است؛ لذا پیشنهاد می‌شود از شالتر‌های غلطکی استفاده نمایید.


شالتر NF غلطکی: توسط یک تیغه (نبشی) ۱۲۰ سانتی تا ۲۰۰ سانتی که بر روی کابین نصب شده است تحریک می‌شود. این نوع شالتر به صورت فنری می‌باشد یعنی تا زمانی که تحت فشار اعمال شده تیغه باشند جریان برق (فرمان) را قطع می‌کنند و پس از عبور تیغه به محل اصلی خود بازگشته و جریان برق (فرمان) وصل میشود.


شالتر عقربه‌ای (پروانه‌ای)

توسط یک اهرم میله‌ای که بر روی کابین ثابت است تحریک می‌شود. کابین در هنگام عبور از این نوع شالتر عقربه آن را به حالت دوم انتقال می‌دهد و تا زمان برگشت کابین و تحریک دوباره عقربه در همان حالت خواهد ماند.


طریقه نصب شالتر پروانه‌ای عقربه‌ای روی ریل آسانسور:

شالتر حد بالا و پایین
شالتر شناسایی (دورانداز اجباری) بالا و پایین
شالتر قطع کن سرعت تند بالا و پایین

شالتر غلطکی ان اف NF

توسط یک تیغه (نبشی) ۱۲۰ سانتی تا ۲۰۰ سانتی که بر روی کابین نصب شده است تحریک می‌شود. این نوع شالتربه صورت فنری می‌باشدیعنی تا زمانی که تحت فشار اعمال شدهتیغه باشند جریان برق (فرمان) را قطع می‌کنندو پس از عبور تیغه به محل اصلی خود بازگشته و جریان برق (فرمان) وصل میشود.



:: برچسب‌ها: شالتر اسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

در دنیای امروز، تقریباً عده بیشماری از صاحبان گوشی‌های تلفن همراه، سعی دارند تا با استفاده از برنامه‌ها (اپلیکیشن‌ها) و توانایی‌های آن، کنترل بخش‌های مختلف پردازشگر در دستگاه‌های گوناگون را در دست گیرند. یکی از کاربرد‌هایی که این فناوری؛ امروزه در سرتاسر جهان دارد، کنترل از راه دور انواع آسانسورها توسط تلفن‌های همراه (برنامه‌های اندروید) است. امروزه بسیاری از کاربران و استفاده کنندگان از آسانسورها، در مواقع خاص، برای سهولت در استفاده، ایمنی بیشتر و صرفه‌جویی در زمان، از سیستم کنترل آسانسور با تلفن همراه بهره می‌گیرند.

با توجه به مطالبی که در سطرهای پیش گفته شد، اگر در نظر بگیریم که می‌توان با استفاده از تلفن همراه، آسانسورها را به کار انداخت و یا از نظر برنامه‌ریزی زمانبندی کرد، مطمئناً می‌توانیم بگوییم که از تلفن‌های همراه همچنین می‌شود برای کنترل و کار با سایر فرایندها و دستگاه‌ها نیز استفاده کرد. پس به راحتی می‌شود گفت، به طور کلی، با استفاده از تلفن همراه و به کارگیری یک برنامه واحد تحت اندروید و یا دیگر پردازشگرهای تلفن همراه، می‌توانیم علاوه بر آسانسورها، دستگاه‌های مورد استفاده دیگر را نیز، در کل ساختمان‌ها، خانه‌ها، کارخانه‌ها و یا هر جای دیگری که با آن سروکار داریم کنترل کنیم.

با تجزیه و تحلیل راه‌های تماس با آسانسور، و همینطور مواردی که در ارتباط نیاز داریم، به نکاتی مانند: تماس منظم، تماس اورژانسی، تماس صوتی و همچنین وجود یک رابط به عنوان پیوند بین تلفن‌های هوشمند و صفحه کنترل آسانسور روبرو خواهیم شد. می‌توانیم به این صورت توضیح دهیم که برای برقراری ارتباط به برنامه‌ای بر روی تلفن همراه نیاز خواهد بود، که کنترل پنل هوشمند آسانسور، به وسلیه آن انجام می‌گیرد، به این صورت که با بکار گرفتن این برنامه به عنوان رابط، از بیرون آسانسور، سیگنال‌ها (دستور) فرستاده می‌شوند و سیگنال‌های فرستاده شده به صفحه کنترل اصلی آسانسور می‌رسند که این مراحل، منجر به اجرای دستور توسط آسانسور می‌گردد.

مزایای استفاده از سیستم کنترل آسانسور با تلفن همراه

اگر چنین روشی برای ایجاد کنترل بر روی آسانسورها پیاده شود، می‌توان امیدوار بود که در بسیاری از موارد، زمان انتظار به حداقل خود برسد. به طور مثال؛ در یک بیمارستان که استفاده از آسانسور یک حالت اورژانسی دارد، با استفاده به شکل کنترل از راه دور، می‌توان با برنامه زمانی یا رزرو در موارد اورژانسی، دیگر نیاز به انتظار کشیدن برای رسیدن آسانسور نباشد که در این صورت به شکل قابل توجهی، می‌توانیم در هدر رفتن وقت صرفه جویی کنیم.

شیوه کنترل آسانسور با تلفن همراه

کنترل آسانسور به وسیله تلفن همراه و از راه دور، در نگاه نخست، با توجه به عملکرد آسانسورها به عنوان یک فرایند در دنیای امروز، عمل پیچیده‌ای به نظر نمی‌رسد. با این حال باید اشاره کرد که ممکن است در عین سادگی پیچیده نیز باشد. این پیچیدگی‌ها به عواملی مثل؛ تعداد طبقات ساختمان بستگی دارند. با در نظر گرفتن اینکه هر طبقه باید حداقل چهار سنسور داشته باشد، ۱. عملکردهایی که از قبل متوقف می‌شوند (توقف نرم)، ۲. توقف نهایی، ۳. مرکز آسانسور در خروجی و ۴. تعیین سطح همکف. بدیهی است که این امر؛ یک فرایند پیچیده بوجود می‌آورد و متناسب با این مسائل و همچنین، با افزایش تعداد طبقات پیچیده تر نیز می‌شود. پنل کنترل (رابط یا برنامه) برای  آسانسورها در ساختمان‌هایی با تعداد طبقات زیاد، باید دارای یکPLC  (کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی) باشد، که اطلاعات ساختمان، طبقات، بخش‌های مختلف، و همچنین سیستم‌های ایمنی آسانسور، بر روی آن تعریف شوند.

پس می‌توان گفت که کنترل پنل، با ورودی‌ها و خروجی‌های دیجیتال کار می‌کند. اگرچه برخی از سیگنال‌ها به صورت آنالوگ دریافت می‌شوند، که با انجام انزوای گالوانیک به کمک رله، آنها نیز، به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌شوند. در ادامه باید افزود که دکمه‌های مکالمه قرار داده شده در داخل و خارج آسانسور نیز به همین شکل و از طریق ارسال سیگنال، از طرف رابط یا برنامه‌ای که بر روی تلفن همراه است، کار می‌کنند. آنها نیز در همان صفحه کنترل اصلی آسانسور جای گذاری می‌شوند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که مدارهای الکترونیکی به صورت گالوانیکی از هم جدا می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت که تعداد دکمه‌های تماس برای یک طبقه نامحدود است و نحوه بسته شدن مدار الکترونیکی، تاثیری در عملکرد سیستم نخواهد داشت.

با توجه به مبحث کنترل آسانسور با تلفن همراه، که تا اینجا گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت، کنترل آسانسور از راه دور، توسط برنامه اندروید بر روی تلفن همراه و به وسیله رابطی که خروجی‌های آن به طور موازی با ورودی دکمه‌های تماس آسانسور اتصال دارند، واقعاً امکان‌پذیر می‌شود. عملکرد چنین رابطی، تحریک سیگنال‌هایی است که صفحه کنترل آسانسور در ورودی‌های خود دریافت می‌کند. همچنین برای برقراری ارتباط بین تلفن همراه هوشمند و کنترل کننده، به یک ساختار شبکه نیز احتیاج دارد. به عنوان مثال، برای رابطPROBLEMI ، ساختار شبکه و برنامه‌ برای کنترل آسانسور از طریق برنامه اندروید مورد نیاز است.

عملکرد رابط ها

عملکرد یک رابط به دو قسمت تقسیم می‌شود. نقش قسمت اول سرور TCP و پردازش قسمت دوم است. ساختار شبکه – باید به روشی انجام شود که هر طبقه دارای نقطه دسترسی خاص خود باشد که SSID تعدادی از طبقه در آن طبقه باشد (به عنوان مثال طبقه اول باید با عنوان “۱” نشان داده شود) و همه آنها به روتر متصل شده و به کمک کابل UTP به رابط متصل می‌شود. این کار با ایجاد سیستم بی‌سیم در تلفن های هوشمند به طور خودکار برای انتخاب یک شبکه بی‌سیم با قوی ترین سیگنال انجام می‌شود و در صورت تماس با برنامه، SSID  ارسال می‌شود، یعنی شماره تماس اولیه که همان تماس گیرنده است. IV. برنامه Android – باید به گونه ای ایجاد شود که بتواند سه نوع تماس را برقرار کند: تماس معمولی، تماس اورژانسی و تماس صوتی. علاوه بر این، باید همه چیز را به آدرس IP و پورت سرور TCP واقع در رابط ارسال کند. با تماس معمولی، برنامه باید دکمه ای داشته باشد که “Call the lift”  نامیده می‌شود و هنگامی که دکمه فشار داده می‌شود، نام SSID را از نقطه دسترسی که اتصال بی‌سیم تلفن هوشمند به آن متصل است می‌گیرد و آن را به رابط هدایت می‌کند که اطلاعات را پردازش و با آسانسور تماس می‌گیرد. با توجه به تماس اورژانسی، این دسترسی ابتدا به کاربران واجد شرایط  داده می‌شود. کد تولید شده توسط اپراتور دریافت می‌شود تا آن را در برنامه وارد کند تا حالت اولویت را باز کند. عملکرد حالت اولویت این است که کاربر می‌تواند با آسانسور تماس بگیرد و منتظر حالت قفل شده بماند. برای سایر کاربران تا زمانی که دستور با همان برنامه ارسال شده باشد؛ کاربر می‌تواند به طبقه ای که می‌خواهد برود. در این حالت رابط باید پروتکل داخلی خود را داشته باشد زیرا برنامه ها به طور متوالی در میکروکنترلر اجرا می‌شوند. کاربر با ورود به حالت اولویت با شناسه به وی اختصاص می‌یابد و فقط کاربر دارای این شناسه قادر به استفاده از آن خواهد بود.

عبارت “قفل آسانسور” به موارد زیر اشاره دارد

اگر اولویت تماس را با آسانسور برقرار کنیم، رابط برای روشن کردن گزینه “STOP” سیگنالی به صفحه کنترل ارسال می‌کند (این گزینه در آسانسورها موجود است – هنگامی که آنها به طور منظم کار می‌کنند و توسط هر کسی حتی بدون دسترسی به برنامه قابل استفاده است) و با انتخاب طبقه کاربر یا در صورت منتفی شدن، به طور خودکار خاموش خواهد شد. هنگامی که کاربر تماس با آسانسور را با اولویت و دکمه “تماس با آسانسور” برقرار می ‌کند، در صفحه نمایش تلفن همراه باید صفحه کلید به تعداد طبقات ساختمان ظاهر شود و کاربر هنگام ورود به آسانسور باید روی طبقه مورد نظر خود کلیک کند.

تماس صوتی آسانسور

اگر بخواهیم یک تماس آسانسور به شکل صوتی برقرار کنیم، به یک سرور TCP دیگری نیاز داریم که می‌تواند به عنوان یک برنامه در رایانه رمزگذاری شود و نقش اصلی آن برای فیلتر کردن کلمات باشد. سرور این کلمات را به عقب تغییر می‌دهد؛ به این ترتیب که برنامه آن شماره را به عنوان تماس به رابط هدایت می کند. نتیجه گیری در تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم هنگام انتظار آسانسور را با برقراری تماس در حالی که به سمت آن حرکت می‌کنیم کوتاه کنیم. واقعیت مهم دیگر این است که می‌توان بدون هیچ گونه سرمایه گذاری اضافی؛ با تغییر بر عملکرد سیستم کنترل آسانسور، چنین رابطی را روی صفحه کنترل آسانسور موجود نصب کرد.

مزایای استفاده از کنترل آسانسور با تلفن همراه

  1. باعث عملکرد ایمن تر می‌شود.
  2. افزایش ایمنی و بهداشت در آسانسورها را با کاهش تماس فیزیکی افزایش می‌دهد.
  3. سهولت کاربرد این سیستم، تعامل کاربر و آسانسور را با انتخاب گزینه ای برای ارائه خدمات راحت، جدید و راه حل‌هایی که در آینده اضافه می شود، ارتقا می‌دهد.

شیوه کار سیستم کنترل از راه دور آسانسور با تلفن همراه:

  1. کد را اسکن کنید. QR
  2. بارگیری کنید. (iOS یا Android)را از فروشگاه Schindler ElevateMe برنامه
  3. کد در جلوی آسانسور را با برنامه اسکن کنید. QR باید
  4. مکان و تجهیزات را شناسایی می‌کنید. QR با اسکن کد
  5. طبقه مبدا را انتخاب کنید.
  6. طبقه مقصد را انتخاب کنید.

سپس، صفحه ای در برنامه ظاهر می‌شود و تعداد طبقات را نشان می‌دهد. مسافر به سادگی طبقه مورد نظر را انتخاب می‌کند، وارد آسانسور می شود و بدون اینکه به چیزی دست بزند به مقصد می‌رسد.

 (کابین آسانسور در حال حرکت، باز شدن درها و غیره).

 



:: برچسب‌ها: کنترل آسانسور با تلفن همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور ها وسیله هایی هستند جهت جابه جایی افراد و وسایل در بین طبقات مختلف ساختمان ، قطعات مختلف یک آسانسور باید همیشه از باکیفیت ترین قطعات باشند زیرا امنیت مسافران را بر عهده دارند، یکی از این قطعات که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است در ایمنی هر آسانسور سینی زیر کابین آسانسور  می باشد.  

آسانسور که با نام بالابر نیز شناخته شده است، روزانه چندین نفر را در طول روز بین طبقات جابه جا می کند. به همین علت باید امنیت بالایی را برای افراد به وجود بیاورد. یک آسانسور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. حتما تا به حال چندین بار نام سینی زیر کابینی آسانسور را شنیده اید و شرکت های مختلفی را مشاهده کرده اید که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. ولی با وظیفه و به طور کلی با چیستی آن آشنایی ندارید. این بخش وظیفه خاصی را بر عهده گرفته است

در نگاه اول باید با خود سینی زیر کابین آسانسور آشنایی داشته باشید تا بتوانید وظیفه آن را به طور کامل بدانید. تعاریف مختلفی برای این سینی وجود دارد ولی اگر بخواهیم به دنبال یک تعریف ساده باشیم بهتر است این طور بگوییم که:

سینی زیر کابین که آسانسور تعبیه می شود به صورت یک صفحه قایم مسطح می باشد که یک لبه با شیب بسیار درازی دارد که محل نصب آن دقیقا در آستانه درب طبقه و یا به صورت دقیق تر در ورودی کابین است. کاربرد و وظیفه سینی زیر کابین آسانسور بسیار مهم و  حائز اهمیت می باشد که در ادامه می توانید از آن ها اطلاعات کاملی را به دست آورید.

 

هر آنچه باید درباره وظیفه سینی زیر کابین آسانسور بدانید

نام های مختلفی برای سینی زیر کابین آسانسور در نظر گرفته شده است که از رایج ترین های آن ها می توان به محافظ پا اشاره داشت. همانطور که اشاره شد وظیفه ای که این سینی با خود به همراه دارد بسیار مهم می باشد و به نوعی با جان و زندگی افراد بازی می کند.

برای اینکه بتوان ایمنی بالایی را برای مسافری که نجات یافته است، تامین کرد و از سقوط او از بخش کابین به داخل چاه جلوگیری نماید، از این سینی بهره گرفته می شود. پس به طور کلی می توان گفت اصلی ترین وظیفه سینی زیر کابین تامیت امنیت بالا می باشد.

البته این مورد تنها کاربرد و یا وظایف به حساب نمی آید و شاهد موارد دیگری نیز خواهید بود. به عنوان مثال از این سینی می توان برای ایجاد ایمنی بالا در سرویس کاری استفاده کرد. این ایمنی را پخی به وجود می آورد که در انتهای این سینی موجود می باشد.

هنگامی که درب هر یک از طبقات در زمان سرویس کاری باز می شود، در آن صورت  کابین باید به سمت بالا و یا پایین بیاید که توسط جامپر این اتفاق خواهد افتاد. در مرحله بعد قبل از اینکه کابین بیاید، پخی که در این سینی زیر کابین وجود دارد،  سرویس کار مورد نظر را با احتیاط بالا به سمت عقب حرکت می دهد و هدایت می کند.

در نهایت همین موضوع باعث خواهد شد تا کابین مانند یک گیوتین عمل نکند و سرویس کار در امنیت کامل باشد. از این رو این وظیفه سینی زیر کابین بسیار حائز اهمیت می باشد و به صورت دوره ای باید مورد بازرسی و بررسی قرار گیرد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار بزرگ و غیر قابل حل را با خود به همراه داشته باشد

می توان اینطور بیان کرد که اگر ابعاد و اندازه این سینی به درستی تعیین شود، به همان اندازه نیز شاهد عملکرد بهتر در تامین امنیت خواهید بود. به طور کلی برای هر 75 سانتی متر ارتفاع باید 10 سانتی متر خم سینی وجود داشته باشد.

 البته تنها رعایت کردن این موضوع اهمیت ندارد و در کنار آن باید مقاومت و محکم بودن ویژه ای را فراهم کنید. همچنین پایین ترین بخشی که یک کابین دارد باید با ریل های موجود حداکثر 0.15 فاصله را حفظ کند.

 البته مورد دیگری که اهمیت بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده این بوده جنس این سینی باید یا ورقی فلزی داشته باشد و یا از محکم ترین متریال های موجود ساخته شده باشد. پس توجه کردن به این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد.

 

کاربرد سینی زیر کابین آسانسور جیست؟

 سینی زیر کابین آسانسور جهت تامین ایمنی و جلوگیری از سقوط مسافران به عنوان محافظ پا نیز شناخته می شود این سینی ایمنی کابین را ایجاد می کند تا در صورتی که کابین دچار سقوط شود مسافران جان سالم ببرند. یکی دیگر از کاربرد های این سینی جهت ایمنی سرویسکاران می باشد.

 



:: برچسب‌ها: سینی زیر کابین ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

تعمیر برد درب آسانسور

یک نکته مهم این است که هر میزان که تکنولوژی درحال پیشرفت است، تعمیر دستگاه ها سخت تر میشوند. چون تمامی قطعات در حال کوچکتر شدن هستند و مدارها در هم آمیخته میشوند. هنر یک تعمیرکار خوب به این است که حتی در تعمیرات هم نوآوری داشته باشد و حتی بردهایی که از دید بقیه قابل تعمیر نیستند را نیز تعمیر کند.

برای مثال در تعمیر موبایل، یک IC وجود دارد که با یک چسب خیلی خاص چسبانده شده و ماده حلال آن چسب در بازار ایران موجود نیست. لذا هیچ تعمیرکاری آن را تعمیر نمیکند، اما یکی از تعمیرکاران ماهر موبایل در شیراز، تلاش کرده و با یک روش ابتکاری، IC را برداشته و تعویض میکند. از طرفی طبق شواهد ما از اطرافیانمان تعداد زیادی از افراد از رده دستگاه های قدیمی استفاده می کنند و به تبع هر دستگاه خرابی نیاز به تعمیر دارد.

 

تعمیر انواع برد درب آسانسور 

آسانسور جام لیفت با سابقه بیش از 10 ساله خود در تولید و تعمیر برد های آسانسور نقش قابل توجهی در ارائه خدمات آسانسوری به مشتریان دارد . ما انواع برد های درب آسانسور را برای شما تعمیر می کنیم برخی از خدمات تعمیر برد های درب آسانسور ما عبارتند از:

 

تعمیر برد درب سماتیک حریری

تعمیر برد درب اتماتیک و نیمه اتماتیک یاران

تعمیر برد مریح ترکیه

تعمیر برد درب سلکوم

تعمیر برد درب فرماتور

تعمیر برد پریسما

تعمیر برد دربروانکارسماتک

تعمیر برد درب عرشیا

تعمیر برد درب کیوان فراز

تعمیر برد درب پارسیان سیستم رو

تعمیر برد درب آسانسور طراحان

تعمیر برد درب آریان سیستم رو

پشتیبانی برد درب های ایرانی و خارجی

 

 

قیمت تعمیر برد درب آسانسور

شرکت های تولیدکننده مختلفی انواع برد های الکترونیکی را در درب های تولیدی شان استفاده می کنند که هرکدام از آنها جدا از کیفیت برد های درب آسانسور پس از مدتی نیاز به سرویس و یا تعمیر دارند که همکاران فنی ما تعمیر این بردها رو بصورت تخصصی برای شما انجام می دهند

قیمت تعمیر انواع برد های الکترونیکی درب های آسانسور بستگی به نوع مشکل آن دارد 

 

سفارش تعمیر برد درب آسانسور اتماتیک و نیمه اتماتیک

شما می توانید برد درب آسانسور خود را برای تعمیر به آدرس ما ارسال نمایید همکاران ما با شما تماس گرفته و مشکل برد را به شما اعلام می نمایند همچنین هزینه تعمیر برد را هم به شما اعلام خواهند کرد در صورت رضایت شما برد تعمیر و به شما تحویل داده خواهد شد

 



:: برچسب‌ها: برد درب آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

مشکل رایج در عیب یابی آسانسور و بالابر10

شاید خرابی سنسورها مشکلی را برای باز و بسته شدن درب آسانسور ایجاد نکند؛ اما در عملکرد کلی سیستم آسانسور تاثیر می گذارد. چک شدن و سرویس شدن آسانسور یکی از روش هایی است که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند. استفاده از تعمیرکار حرفه ای می تواند این مشکل را برطرف نماید. همچنین تعمیرکار و تکنسین حرفه ای عیب یابی آسانسور را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

 

2- افزایش دما

مشاهده شده است که بیشتر در فصل تابستان با این اتفاق برخورد می کنیم. اگر سیستم خنک کننده آسانسور یا سیستم تهویه هوای آن به خوبی کار نکند، دما در درایو و سیستم کنترل به 100 درجه نیز خواهد رسید که باعث اختلال در عملکرد آسانسور خواهد شد. توجه داشته باشید که دمای عملکرد مناسب در آسانسور بین 5 تا 40 درجه است.

 

3- توقف های ناگهانی

زمان بندی ها، خطاهای الکتریکی و معایب الکترونیکی می تواند از عوامل عمده این مشکل باشد که یک برنامه سرویس و نگهداری پیش گیرانه منظم تا حد قابل توجهی این ایرادات را بر طرف خواهد کرد و از بروز مشکلات جزئی جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنیم از متخصصین پلاک بخواهید به صورت دوره ای برای پیشگیری از چنین مشکلاتی به ساختمان شما سر بزنند و عیب یابی آسانسور را بر عهده بگیرند.

 

4- زمان انتظار زیاد

این مورد بیشتر در آسانسورهای قدیمی مشاهده می شود. با قدیمی شدن آسانسورها، نقص و کارآیی آن مشهود تر شده و هر تکنسین با تجربه ای می داند که با جایگزین کردن تابلوی مدرن تر راندمان آسانسور بالاتر می رود. این کار را خود شما هم ممکن است بتوانید انجام دهید، اما بهتر است آن را به دست یک متخصص بسپاید. با خواندن نظرات مشتریان در مورد متخصصین پلاک، می توانید بهترین را انتخاب کنید.

 

5- آسانسور در طبقه ای مانده و حرکت نمی کند

اگر در حین عیب یابی آسانسور به چنین مشکلی برخورد کردید، در این صورت ممکن است چشمی آسانسور دچار مشکل شده باشد و یا به طور کامل معیوب است.

 

6- درب کشویی داخل آسانسور باز می شود اما درب بیرونی مربوط به طبقه باز نمی شود

در این مورد دستگیره قفل طبقه با کمان درب بازکن فاصله زیادی دارد و کمان نمی تواند قفل را به عقب هدایت کند.

 

7- موتور روشن نمی شود و و از مدار هیچ گونه جریانی عبور نمی کند

در این مورد احتمالا قسمتی از مدار الکترونیکی قطع شده است. برای رفع عیب آن در ابتدا به وسیله آوومتر تمامی مدارهای الکترونیکی از جمله سیم های رابط، اتصالات و کلیدها، دوشاخه و پریز را بررسی نموده و عیب مربوط را برطرف می کنیم. بهتر است این کار را به عهده یک تکنیسین حرفه ای بسپارید؛ چرا که در صورت حرفه ای نبودن فرد، امکان خسارات بیشتر نیز وجود دارد.

 

8- دمای موتور آسانسور یا بالابر پس از روشن شدن بالا می رود

این احتمال وجود دارد که موتور نیم سوز شده باشد. موتورهای نیم سوز شده نسبت به موتورهای بی عیب جریان الکتریکی بسیار بالاتری دریافت می کنند. در سیم پیچ های اصلی و کمکی امکان اتصال حلقه و یا اتصال کلاف به کلاف وجود دارد. در نتیجه مسیر جریان الکتریکی کوتاه شده، بنابراین برای گردش میدان مغناطیسی مناسب و کافی ایجاد نمی گردد که این امر منجر به افزایش بیش از حد دمای موتور نیز خواهد شد.

 

9- هنگام استارت موتور آسانسور صدای زیادی شنیده می شود اما حرکت نمی کند

علت آن می تواند از کار افتادن کلید گریز از مرکز باشد. اگر در حالت خاموش بودن موتور کنتاکت های کلید وصل نشده باشد، هنگام آغاز به کار سیم پیچ راه انداز در مدار الکترونیکی قرار نگرفته و در نتیجه موتور حرکت نخواهد کرد. جهت رفع خرابی به وسیله آوومتر کلید را تست کرده و اگر کلید معیوب باشد آن را تعویض می کنیم. همچنین ممکن است که سیم پیچ اصلی یا کمکی قطع شده باشد، برای رفع آن به وسیله آوومتر هر دو مدار را تست کنید و اگر محل قطعی مشخص شد آن را اصلاح کنید.

 

10- هنگام استارت موتور مدار به دلیل عمل نمودن فیوز قطع می گردد

در این حالت این امکان وجود دارد که موتور به طور کامل سوخته باشد. با بررسی استاتور و سیم پیچ های موتور آسانسور از سوختگی آن اطمینان حاصل نموده و نیاز است که موتور مجددا سیم پیچی گردد. همچنین ممکن است که وجود اتصال کوتاه در خازن باعث به وجود آمدن این مشکل باشد. در این حالت موتور را بدون خازن به برق متصل کنید اگر فیوز عمل نکرد عیب مربوط به خازن بوده و لازم است که خازن تعویض شود.

 

لازم به ذکر است مواردی که به آن پرداختیم تنها 10 مورد از پرتکرارترین مشکلات و خرابی های احتمالی آسانسورها یا بالابرها بود و قطعا این موضوع دایره وسیع تری دارد. توصیه می شود که آسانسور محل زندگی یا محل کار خود را به طور منظم توسط تکنسین ها چک کرده و سرویس کنید. این امر از بروز مشکلات ناشی از خرابی های کوچک و بزرگ جلوگیری خواهد کرد. برای سرویس دوره ای، انتخاب از تعداد زیاد تکنسین حرفه ای در پلاک، کار را برای شما ساده تر می کند.

 

 



:: برچسب‌ها: مشکلات رایج در عیب یابی آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()