نوشته شده توسط : آسانسورچی

تراول کابل نوعی کابل است که به صورت تخت می باشد و وظیفه ی ارتباط بین تابلو فرمان آسانسور و کابین را به عهده دارد .

با توجه به نام این کابل واضح است که این کابل دائما در حال حرکت است که از این بابت باید جنسی مرغوب و محکم و همچنین انعطاف پذیر داشته باشد .

تراول کابل مجموعه سیم هایی هستند که ترمینال تابلو فرمان را به جعبه ریویزیون روی کابین مرتبط می کند .

کابلی است که از یک سمت به تابلو فرمان و از طرف دیگر به زیر کابین متصل می باشد و دائما به همراه آسانسور در حال بالا و پایین رفتن می باشد و وظیفه ی آن ارتباط میان کابین و مدار کنترل است هموراه به جهت صرفه جویی در هزینه ها می بایست در مصرف این کابل دقت کرد و آن را کمتر استفاده کرد .

همچنین از سوی دیگر نباید آن را کمتر از ۱۲ رشته به کار برد زیرا با عث سبکی و گره خوردن کابل خواهد شد .

این کابل به تعداد ۴،۸،۱۲،۱۶،۲۰و ۲۴ رشته در بازار موجود است .

درون این کابل رشته ای از نخ نایلون بسیار مستحکم موجود است که باعث استحکام و همچنین بالا رفتن استقامت و همچنین طول عمر آن خواهد شد .

معروف ترین برند این سیم ها دت وایلر سوییس می باشد .

وظیفه ی اصلی این کابل انتقال دستور عملکرد آسانسور بین قسمت های مختلف می باشد که یکی دیگر از برند های مطرح تراول کابل سانکای ترکیه است .

“گفتنی است جریان انتقال اطلاعات از تابلو به کابین از طریق تراول کابل یا کابل os برقرار می گردد.این کابل به صورت معلق در چاهک می باشد”

که معمولا در یک ساختمان شش طبقه از کابل های ۴۸ رشته استفاده می شود



:: برچسب‌ها: تراول , کابل ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

فتوسل یا چشمی آسانسور چیست؟

فتوسل یا چشمی آسانسور سنسوری است که در ورودی کابین نصب می‌شود و وظیفه اطمینان حاصل کردن از عدم وجود مانع در ورودی آسانسور را دارد، به عبارت دیگر می‌توان گفت فتوسل یا چشمی آسانسور وظیفه حفظ اطمینان از عدم بسته شدن درب آسانسور و حرکت کابین آسانسور تا بعد از ورود مسافر به کابین آسانسور یا خروج کامل مسافر از آسانسور را بر عهده دارد.

فتوسل یا چشمی آسانسور چگونه کار می‌کند؟

فتوسل شامل یک یا چند فرستنده نوری در یک سمت درب آسانسور و یک یا چند گیرنده نوری در سمت دیگر درب آسانسور می‌باشد که به وسیله کابل به سقف آسانسور متصل شده‌اند؛ دیود‌های کنترلر مدام در حال کنترل قطع یا وصل بودن مسیر نوری بین فرستنده و گیرنده‌های نوری هستند تا از عدم حرکت آسانسور در زمان قطع شدن مسیر نوری اطمینان حاصل کنند و جان مسافران را در امنیت کامل قرار دهند.

انواع فتوسل یا چشمی آسانسور

  1. 1.     فتوسل یا چشمی نقطه‌ای آسانسور

فتوسل یا چشمی نقطه‌ای آسانسور شامل یک فرستنده و یک گیرنده نوری است که با فاصله 60 تا 70 سانتی متری از کف کابین آسانسور در قسمت ورودی کابین نصب می‌شود و برای جلوگیری از بسته شدن درب آسانسور شما باید دقیقا رو‌به‌روی سنسور قرار‌بگیرید که این موضوع باعث کاهش ایمنی است چون ممکن است بخشی از اعضای بدن شما(مثل دست شما) از کابین بیرون باشد اما چون خط نوری فتوسل یا چشمی نقطه ای آسانسور قطع نشده است درب آسانسور بسته شود؛ این مطلب نباید باعث ایجاد نگرانی در شما شود چون حتی اگر مسیر نوری قطع نشود و درب بسته شود آسانسور سنسور‌های موجود در درب آسانسور باعث باز شدن درب آسانسور می‌شوند و آسانسور به هیچ وجه تا زمان بسته شدن کامل درب حرکت نخواهد کرد .

فتوسل یا چشمی نقطه‌ای آسانسور به علت ساده بودن و داشتن یک جفت سنسور فرستنده و گیرنده ارزان‌تر از فتوسل یا چشمی پرده‌ای آسانسور است.

  1. 2.     فتوسل یا چشمی پرده‌ای آسانسور

فتوسل یا چشمی پرده‌ای آسانسور همانگونه که از اسم آن نیز مشخص است دارای یک سری سنسور فرستنده و گیرنده است که به‌خاطر تعداد زیاد این سنسور‌ها که از سقف تا کف کابین آسانسور را پوشش می دهند یک پرده از نور در ورودی آسانسور ایجاد می‌شود که  وجود هر جسمی در هر قسمت از ورودی آسانسور باعث جلوگیری از حرکت درب آسانسور می‌شود.

فتوسل یا چشمی پرده‌ای آسانسور دارای امنیت بسیار بالاتری نسبت به فتوسل یا چشمی نقطه‌ای آسانسور است اما به دلیل تعداد بالای سنسور‌های به کار رفته در آن از قیمت بالاتری نسبت به فتوسل یا چشمی نقطه‌ای آسانسور برخوردار اند.

 



:: برچسب‌ها: فتوسل , آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

درب طبقه آسانسور یکی از مهمترین اجزای آسانسور از نگاه مسافر است زیرا برای مدتی که منتظر رسیدن آسانسور است به آن خیره می شود! البته این یک شوخی است اما از لحاظ روانشناسی تاثیر به سزایی در ایجاد احساس امنیت برای مسافران آسانسور دارد.


همانطور که اسمش پیداست درب طبقه به اندازه تعداد توقف های آسانسور باید وجود داشته باشد، برای مثال یک ساختمان ۱۲ طبقه که دارای یک لابی و ۲ طبقه پارکینگ است دارای ۱۵ دستگاه درب طبقه می باشد که خود نشان دهنده این است که یکی از مهمترین اجزای آسانسور درب طبقه است هم از لحاظ عملکرد هم تاثیر مستقیم روی هزینه های تولید یک آسانسور.

در توضیحات مربوط به درب کابین اشاره شد که درب کابین و طبقه از جنبه های زیادی بایستی با یکدیگر منطبق باشند اما تفاوت هایی در درب طبقه و کابین آسانسور وجود دارد که در ادامه به توضیح درباره این تفاوت ها می پردازیم.

ارتفاع لته ها: برای درب های با طراحی Selcom این یک موضوع جا افتاده است که ارتفاع درب طبقه و کابین ۱۰ سانتیمتر با یکدیگر اختلاف دارد و همواره درب طبقه کوتاه تر یا مساوی با درب کابین است.

چارچوب درب طبقه: با توجه به اینکه درب طبقه در جای خود ثابت است و مهمترین وظیفه آن ایزوله کردن ایمن و کامل ورودی های چاه آسانسور است نیاز داریم که بوسیله قطعاتی حاشیه درب را بپوشانیم که این این قطعات چارچوب گفته می شود. البته این چارچوب برای استقرار درب در نظر گرفته شده و طوری طراحی شده است که به صورت مستقل از سازه ساختمان ایستایی خود را حفظ می کند.

قفل درب طبقه: تنها قطعه ایمنی در سیستم های درب آسانسور قفل درب طبقه آسانسور است که تابلو فرمان آسانسور برای حرکت کابین از کنتاکتی که در این قفل تعبیه شده سیگنال مربوطه را دریافت و پردازش می کند. لازم به ذکر است که قفل درب طبقه جزو قطعات استاندارد اجباری در کل سیستم آسانسور است که بایستی آزمون های سختی از جمله تست ۱ میلیون ضرب باز و بسته شدن را پاس کند



:: برچسب‌ها: درب , طبقه ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

نصب آسانسور در يك ساختمان قديمي سه يا چهار طبقه و فاقد آسانسور كيفيت زندگي ساكنان را متحول ميكند. براي افراد سالخورده و دچار محدوديت حركتي رفاه و آسايش و براي جوانان جلوگيري از فرسايش مفاصل را به ارمغان مي آورد و با افزايش بهاي ساختمان چند برابر هزينه ي پرداخت شده از سوي مالكان را در هنگام فروش به آنها باز ميگرداند.

طي سالهاي گذشته تقاضا براي نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي رشد فزاينده اي داشته و با پيشرفت تكنولوژي امكان نصب و راه اندازي آسانسور در بسياري از اماكن كه پيش از اين نصب آسانسور در آنها مقدور نبود فراهم گرديده است.

در طي اين مقاله سعي شده تا در قالب پاسخ به پرسشهاي متداول در اين زمينه ، ابهامات در خصوص نصب و راه اندازي آسانسور در ساختمان هاي قديمي برطرف گردد.

1) آيا امكان نصب آسانسور در تمامي ساختمان هاي قديمي وجود دارد ؟

پاسخ : جهت نصب آسانسور در هر ساختماني ، اعم از مسكوني ، اداري ، تجاري ، انبار و غيره نياز به بازديد ساختمان از سوي كارشناسان شركت نصاب وجود دارد و بايستي مواردي از قبيل مقاومت سازه ساختمان و امكان تقويت آن ، وجود محل مناسب براي نصب و ساير موارد فني كنترل گردد. با توجه به پيشرفت تكنولوژي و وجود سيستم هاي بالابر جديد در حال حاضر امكان نصب آسانسور در اكثر بناهاي قديمي وجود دارد و فقط بايستي نوع و روش مناسب توسط شركت هاي داراي مجوز ، عضو سنديكا و داراي تجربه ي لازم در خصوص نصب آسانسور در ساختمان هاي قديمي مشخص شود.

حداقل فضاي مورد نياز بزاي نصب آسانسور 100 در 160 و يا 145
در 145 ميباشد و در اندازه هاي پايين تر از 120 در 120 قابل اجرا نميباشد

2) نصب آسانسور در ساختمانهاي قديمي در چه مكانهايي امكان پذير است ؟

پاسخ : متاسفانه در اقلب ساختمان هاي قديمي محلي براي نصب آسانسور در آينده تعبيه نشده است و چالش اصلي براي نصب آسانسور در چنين ساختمان هايي امكان سنجي و يافتن محل مناسب براي نصب آسانسور مي باشد. چنانچه در بين راه پله ها فضاي نور گير با متراژ وجود داشته باشد بهترين شرايط براي نصب آسانسور فراهم است.

 



:: برچسب‌ها: نصب , آسانسور , در , ساختمان , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

درب آسانسور در یک سیستم آسانسوری، به طور همزمان دارای دو جنبه ایمنی و تزئینی است، در نتیجه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، در ضمن باید در هنگام نصب آن مانند قسمت های دیگر مکانیکی آسانسور، دقت زیادی انجام پذیرد، زیرا کمترین بی دقتی ممکن است موجب تحمیل زیان های مالی فراوانی شود

در یک دستگاه آسانسور به طور کلی از دو نوع درب طبقه (که به تعداد توقف های آسانسور می باشد) و درب کابین ( که روی کابین آسانسور نصب شده است)استفاده میگردد.

درب طبقه

درب هایی هستند که در محل ورودی طبقات به کابین قرار می گیرند. درب طبقات انواع مختلفی دارد که می توان انواع لولایی، تلسکوپی ( از یک طرف بازشو )، سانترال ( از وسط بازشو ) و درب های آکاردئونی را نام برد. انتخاب نوع و اندازه بازشوی درب طبقات با توجه به  طراحی آسانسور و متناسب با نوع کاربری و مطابق با استانداردها صورت می گیرد.

درب لولایی درب تلسکوپی درب سانترال

درب کابین

درب هایی که روی کابین نصب می شوند و مانند درب طبقات انواع مختلفی ( تلسکوپی، سانترال و … ) دارند

انواع درب

درب آسانسور، از لحاظ مکانیکی به سه دسته کلی، درب ساده ( درب طبقه لولایی و کابین بدون درب )، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم شده است. البته درب آسانسور از لحاظ الکتریکی نیز تقسیم بندی می شود. درب هایی که دارای موتور و همچنین درایو کنترل می باشند و درب هایی که فاقد آنها هستند.

نحوه عملکرد درب اتوماتیک آسانسور

در درب های اتوماتیک، مکانیزمی روی درب کابین وجود دارد که وظیفه آن علاوه بر باز و بسته کردن درب کابین، باز و بسته کردن درب طبقات نیز می باشد.

اجزای مختلف درب آسانسور

درب لولایی: درب های لولایی چون از پیچیدگی کمتری برخوردار هستند، بخش های مخلف آنها نیز کمتر است. چارچوب، لته،  دستگیره، لولاها، دیکتاتور و کنتاکت  قطعات تشکیل دهنده یک درب لولایی هستند.

درب اتوماتیک طبقه: چارچوب، لته ها، سیل درب، کفشک ها، کنتاکت قطعات یک درب اتوماتیک هستند.

درب کابین: تمام قطعاتی که در درب اتوماتیک طبقه وجود دارد به علاوه مکانیزم باز و بسته شدن درب که خود شامل قطعات مختلفی مثل موتور سردرب، درایو و قرقره ها و تسمه می باشد



:: برچسب‌ها: درب , اسانسور , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور خودروبر را می توان با روش های زیر اجرا نمود

مستقیم مرکزی

دوبل بغل قیچی

لیفتراکی

ابعاد چاه و آسانسور خودروبر

با توجه به تنوع آسانسورهای هیدرولیک ابعاد چاه و کابین را برای آسانسورهای خودروبر که یکی از متداول ترین نوع آسانسورهای هیدرولیک است، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه اتصال جک مطابق با شکل ذیل،  بطور مستقیم جک از زیر می‌باشد:

بطور معمول آسانسورهای خودروبر دارای ظرفیت از 5/2 تا 7 تن هستند که دارای حداکثر ۱۰ متر طول برای جک تک مرحله ای (1 Stage) ، ۱۵ متر طول برای جک تک مرحله ای دو تکه از نوه جک از زیر مقدور می باشند.

ولی در صورت استفاده از سیستم 2-1 امکان اجرای اینگونه آسانسورها تا حدودا  30 امکان پذیر می باشد.

– ابعاد کابین در آسانسورهای خودروبر معمولاً به عرض 220 تا 280 سانتیمتر و عمق ۵۰۰ تا ۶۰۰  سانتیمتر می‌باشد.

فضای موردنیاز برای چاه آسانسور خودروبر به صورت زیر است

100cm تا 50cm + عرض کابین = عرض چاه (متناسب با نوع در آسانسور)

50cm تا 30cm + عمق کابین = عمق چاه

 در حالت جک از زیر

در کف چاه حفره برای استقرار جک به قطر cm  50 در مرکز ثقل کابین تعبیه می‌گردد که عمق آن برای جک یک مرحله ای (1 Stage) به صورت cm 50 + طول مسیر حرکت و برای جک دو مرحله ای (2 Stage) به صورت cm 50 + طول مسیر حرکت / 2 محاسبه می‌گردد.

– در حالت جک بغل غیر مستقیم نیازی به حفر چاک نیست.

موتورخانه

– موتورخانه آسانسورهای هیدرولیک معمولا در کنار چاه آسانسور تعبیه شده و به دلیل نوع سیستم می‌تواند تا 12 متر با چاه فاصله داشته باشد که خود از مزایای این سیست است، ارتفاع موتورخانه حداقل 2 متر و ابعادی حدود 5/2 × 5/2 متر دارد.

درب

انواع در، در آسانسورهای هیدرولیک عموماً شامل

گیوتینی که در از وسط باز شده و نیمی از آن به سمت بالا و نیمه دیگر به سمت پایین می‌رود.1

کشویی که به صورت انعطاف پذیر در ریل حرکت کرده و به سمت بغل کابین هدایت می‌شود.2

تلسکوپی، سانترال یا تلسکوپی – سانترال می‌باشد که قبلا در مورد این درها توضیحاتی ارائه شده است



:: برچسب‌ها: آسانسور , خودرو , بر ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آنها تابلو فرمان آسانسور می باشد. اما تابلو فرمان آسانسور چیست؟
یکی از مهم ترین بخش های الکتریکی و کنترلی آسانسور می باشد که می توان آنرا مرکز پردازش سیستم دانست و شامل مدارفرمان،ریزپردازنده و قطعات الکترونیکی است که و ظیفه کنترل حرکت کابین و نیز اعلام وضعیت های مختلف را برعهده دارد.

این بخش از آسانسور از حساسیت بالایی برخوردار بوده به طوری که کوچکترین بی دقتی در نصب آن سبب اخلال در عملکرد آسانسور می شود.

انواع تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان ها دو دسته اند:

1-دوسرعته

2-تک سرعته

هر کدام از این تابلو فرمان ها باید حتما موتور گیرلس یا گیربکس مخصوص خود را داشته باشد؛به این صورت که تابلوفرمان های دو سرعته نیازمند موتور آسانسوری است که دارای دور کند و تند باشد و نیز تابلوفرمان های تک سرعته نیازمند آسانسوری است که تنها دارای یک دور سرعت باشد.

از نگاهی دیگر تابلو فرمان ها به سه تقسیم می شوند:

تابلو فرمانی که در آسانسورهای دو سرعته مورد استفاده قرار میگیرد.
تابلو فرمان به همراه درایو کنترل سرعت که در آسانسورهای یک سرعته مورد استفاده قرار میگیرد.
تابلوفرمان با سیستم خروج اضطراری یا نجات اضطراری که درهنگام قطع برق باعث می شود کابین به نزدیکترین طبقه آمده و در طول مسیر توقف نداشته باشد.

تابلو فرمان آسانسور دو سرعته

در آسانسورهایی که با تابلو فرمان دو سرعته کار می کنند، از موتور هایی استفاده می شود که دارای دو سیم پیچ بوده و لذا قادر به حرکت در دو سرعت مختلف هستند. نحوه عملکرد آن بدین صورت است که هنگام حرکت از حالت سکون، موتور با دور تند شروع به حرکت کرده و در زمان کوتاهی به سرعت مورد نظر (معمولا یک متر بر ثانیه) می رسد، و هنگام نزدیک شدن به سطح طبقه مورد نظر، به یکباره با تغییر دور موتور، سرعت آسانسور کاهش یافته (معمولا به نصف مقدار قبلی) و در مرحله بعد سرعت به صفر می رسد.

با توجه به این توضیحات واضح است که با تغییر سرعت ناگهانی موتور، کابین آسانسور هنگام شروع به حرکت و توقف، جابجایی های ناگهانی خواهد داشت که این حالت مطلوب نبوده و حتی الامکان باید سعی نمود تا از این مشکل جلوگیری کرد. ضمنا با توجه به اینکه در این روش موتور آسانسور به طور مستقیم راه اندازی می شود، جریان راه اندازی ۵ تا ۷ برابر جریان نامی از سیم پیچ موتور عبور خواهد کرد که ضمن کاهش عمر موتور، مصرف برق آسانسور را افزایش خواهد داد.

تابلو فرمان آسانسور  تک سرعته (3vf)

درایو یا کنترل دور موتور دستگاهی الکترونیکی است که می تواند با تغییر سطح ولتاژ و فرکانس، شرایط مطلوب جهت راه اندازی موتورها را فراهم کند و قابلیت تغییر سرعت و گشتاور را در موتور ایجاد کند. در تابلو فرمان های درایو دار، با استفاده از یک دستگاه کنترل دور موتور (اینورتر) می توان شرایط مطلوب راه اندازی را ایجاد کرده و موتور آسانسور را به صورت نرم راه اندازی کرد.

این درایو ها با تنظیم ولتاژ و فرکانس این امکان را ایجاد می کنند تا موتور به یکباره از سرعت صفر به سرعت نامی نرسد، بلکه با دور آهسته شروع به حرکت کرده و با افزایش تدریجی ولتاژ به سرعت نامی خود برسد. در سیستم هایی که تابلو فرمان توسط درایو کنترل می شود، دیگر با مشکل ضربه و تکان های ناگهانی کابین مواجه نخواهیم بود.



:: برچسب‌ها: تابلو , فرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسورهای هیدرولیک:

آسانسور یکی از پر کاربرد ترین وسایل برای جابه جایی و حمل و نقل افراد است. آسانسور ها در گذشته شکل و مدل ساده داشتند؛ در صورتی که بعد ها به انواع مختلفی تقسیم شدند که یکی از آن‌ ها آسانسور هیدرولیک است. آسانسور هیدرولیک، به نوعی آسانسور گفته می ‌شود که با نیروی فشار روغن کار می ‌کند؛ به عبارتی دیگر در این مدل از آسانسورها تنها روغن‌ است که گشتاور لازم را برای حرکت آسانسور فعالیت می‌ کند. در آسانسور های هیدرولیک برای تامین قدرت مورد نیاز حاصل کارکرد پیستون و موتور قدرت است. در این مقاله در وب سایت آموزشگاه فنی و حرفه ای فنی شو نکاتی درباره نصب آسانسور هیدرولیک و ملزومات آن بیان خواهیم کرد.

قسمت ‌های مختلف آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک بخش ‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

سنسور حرارتی

مدار قدرت

جک

پیستون

تابلو فرمان آسانسور

ترموستات روغن

پمپ انتقال روغن

شیر قطع و وصل خروج روغن

شیر اضطاری برقی

شیر های گوناگون در سایر بخش‌ها

اربرد آسانسور های هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی برای حمل و نقل افراد و وسایل در اماکن مختلف استفاده می ‌شود؛ آسانسور هیدرولیک تنها برای خانه نیست بلکه در بیمارستان، پارکینگ و اماکن عمومی خیلی کاربرد خوبی دارد.

مزایای آسانسور هیدرولیک

زمانی که بخواهید آسانسور هیدرولیک را نصب کنید، باید بدانید که این آسانسور دارای یک سری ویژگی ‌ها و مزایایی است که به شما کمک زیادی می‌ کند که برخی از آن‌ ها عبارتند از:

نرم بودن حرکات کابین آسانسور

دارای امنیت زیاد

عدم نیاز به سقف زدن برای چاه آسانسور

دارای توانایی برای جابه جایی اسباب سنگین

روش کلی کار آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک مانند هر آسانسور دیگر یک سری روش برای کارکرد دارد. آسانسور هیدرولیک به این صورت کار می‌کند که موتور در پاورپوینت آسانسور بچرخد تا دستگاه تلمبه بتواند روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کند و ظریفت سیلندر پر شود تا روغن با فشاری که در آن زیاد می‌شود، کابین و پیستون به طرف بالا جا به جا شود و هنگامی که آسانسور به طبقه مد نظر برسد. سیستم مرکزی که در این آسانسور تعبیه شده است به موتور آسانسور هیدرولیک برای قطع کردن روغن سیگنالی ارسال کرده و سپس کابینت آسانسور در طبقه می ‌ایستد و برای پایین آمدن آسانسور نیز همین روند پیش می ‌رود و زمانی که کابین پایین می‌ رود، سیستم مرکزی آن به دریچه سیگنال داده و سپس حرکت آروم تر انجام شده و با سنگینی کابین، پیستون به سیلندر فشار کرده و روغن از دریچه به مخزن باز شده و مکانیسم مرکزی دستور بسته کردن را به دریچه داده و کابین می‌ ایستد.

معایب آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک هر چند ویژگی‌ های بسیار زیادی دارد؛ اما مانند هر آسانسور دیگری معایبی نیز دارد. به عنوان مثال این آسانسور برای طول مسیر حرکت کم طراحی شده است و حرکت عمودی کابین باید پایین باشد. همچنین روغن و آلودگی‌ های که ناشی از نشت روغن در کف چاه ایجاد شده، باعث شده تا محیط زیست و هوا آلوده شود. ضمنا استارت های آسانسور نیز محدودیت دارد. آسانسور هیدرولیک حداکثر استارتی که می تواند بزند ۹۰ است در صورتی که آسانسور های هیدرولیکی می توانند تا ۱۸۰ استارت بزنند



:: برچسب‌ها: آسانسور , هیدرولیک ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

 آسانسور خانگی:

 آسانسور خانگی معمولا در ساختمان هایی نصب می گردد که دارای مکان از پیش تعیین شده برای آسانسور نمی باشند. آسانسور خانگی دارای کابین و نیم کابین است همچنین این نوع آسانسور ها از جنس شیشه، استیل و pvcهستند و مجهز به ترمز ضد سقوط (پاراشوت)
، سیستم برق اضطراری در زمان قطعی، سیستم فرمان به صورت سفارشی, ریموت دار و شاسی آسانسوری همچنین دارای روشنایی و قفل برقی درب ها ابعاد کابین سفارشی از یک تا حداکثر 3 نفر می باشد.

 

مزایای آسانسور خانگی

قابلیت نصب در کمترین فضا

امکان استفاده با برق تکفاز در ظرفیتهای سبک و برق 3 فاز در ظرفیتهای سنگین

عدم نیاز به موتورخانه بالای چاهک

حرکت فوق العاده نرم و آرام

ایمنی بالا در برابر سقوط توسط شیر اطمینان

استهلاک پایین و عمر طولانی

خدمات سرویس و نگهداری آسان

سرعت حرکت بسیار مناسب

ظرفیت کابین حداکثر 500 کیلوگرم

عدم نیاز به دیوارکشی اطراف آسانسور قبل یا بعد از احداث

امنیت بیشتر سیستم هیدرولیک نسبت به سیستم کششی

صرفه جویی در مصرف برق تا ۴۰% (حرکت رو به پایین با موتور خاموش می باشد)

(کاهش قابل ملاحظه سازه فلزی (آهن کشی 

از دیگر مزیت های آسانسور خانگی دارا بودن سیستم پشتیبان جهت فرود و خارج نمودن افراد در زمان قطع برق می باشد. ساختمان های قدیمی آسانسور ندارند، به شکلی که این مشکل تاثیر بسیار زیادی بر قیمت طبقات دوم به بالاتر می گذارد

نصب آسانسور خانگی

برای نصب این آسانسور نیاز به تخریب و فضای زیاد نیست. در سیستم جابجایی از جک های بالا رونده هیدرولیکی استفاده می شود که درون فضای خود آسانسور قرار می گیرند؛ در نتیجه علاوه بر اشغال نمودن حداقل فضا (66 سانتی متر) نیازی به چاهک، موتورخانه، سیم بکسل و وزنه نداشته و با برق تک فاز شهر کار می کند.
آسانسور خانگی قابلیت جابجایی نفر تا وزن 300 کیلوگرم را داشته و امکان نصب آن در مکان هایی با عدم امکان نصب آسانسورهای معمولی مانند داخل راه پله ها، راه روها، منازل مسکونی دوبلکس و جاهای کوچک و کم فضای دیگر وجود ندارد، امکان پذیر می باشد.



:: برچسب‌ها: آسانسور , خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آسانسورچی

آسانسور شیشه ای یا آسانسور پاناروما

امروزه صنعت شیشه با استفاده از تکنولوژی های جدید خود قادر به تولید آسانسور شیشه ای شده است.از آسانسور پانوراما برای زیبایی هرچه بیشتر ساختمان استفاده می شود. از این نوع آسانسور در ساختمان های بلند برای دیده شدن فضای معماری ساختمان و گاها فضای اطراف، استفاده می شود

به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما ، مهندسان معمار می‌توانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند. تنوع در طرح و امکانات قابل توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید.

انواع آسانسور پانورامیک و کاربرد آنها

یکی از ویژگی های آسانسورهای پانوراما این است که می تواند در طرح ها و مدل های مختلفی پیاده سازی شود.شیشه های به کار رفته در این آسانسور ،دست آرشیتکت را برای طراحی باز نگه می دارد.

به همین دلیل کابین آسانسورهای پانوراما در طرح های مختلفی مانند طرح گرد یا خم ، مستطیلی و حتی ذوزنقه قابل طراحی و اجرا هستند.

کابین شیشه ای آسانسور در ساختمان های تجاری

متداول ترین مکانی که از این آسانسور ها استفاده می شود ،مراکز تجاری است و اکثر افراد برای اولین بار ،این آسانسور را در این مکان ها مشاهده کرده اند.

قطعا شما هم در محیط هایی مثل پاساژها و مراکز خرید بزرگ و چند طبقه ،ساختمان های اداری و تجاری بزرگ و هتل ها ، این آسانسورها را دیده اید و حتی از آن هم استفاده کرده اید.

آسانسور های پانورامیک را نیز همچون آسانسور های معمولی در دو حالت کششی و هیدرولیک می توان طراحی و نصب کرد.

معمولا در برج ها و مجتمع های تجاری بلند مرتبه باید آسانسور پانورامیک به صورت کششی نصب و اجرا شود، چرا که ارتفاع ساختمان زیاد بوده و جک پاسخ گوی ارتفاع زیاد نمی باشد. همچنین سرعت آسانسور های هیدرولیک کم و معمولا در حدود (۰٫۵ متر بر ثانیه) بوده و معمولا برای پروژه هایی با حد اکثر ۳ تا ۵ توقف استفاده می شود.

استفاده در فضای داخلی ساختمان ها

البته از این آسانسورها در داخل فضای محیط خانه و بیشتر با هدف زیباسازی نما استفاده می شود

یکی دیگر از مکان هایی که از آسانسور با قالب شیشه استفاده می شود ،فضای راه پله ها است.

 



:: برچسب‌ها: آسانسور , شیشه ای , پاناروما ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()